one-life-to-waste

Alla inlägg under november 2011

Av varför inte - 18 november 2011 19:44

Det har nu gått en vecka och har kommit över tröskeln vad gäller suget efter någonting sött. Den försvann efter så där tre dagar. Känner inte längre behovet att stoppa i mig godis eller en isglass som jag vet att jag har i frysen.
I helgen har jag tänkt festa till med micropopcorn, köpte ett 10-pack igår som räcker ett tag framåt. Sen får vi se om jag tar till läsk eller apelsinjuice. (Ett tips popcorn och apelsinjuice….gott).
Känner mig hur duktig som helst med tanke på att jag inte ätit någonting onyttigt på snart en vecka. Om det inte blir mer än en vecka så var jag åtminstone duktigt en kort stund och det bevisar att jag kan…..bara jag vill.

Av varför inte - 17 november 2011 20:05

Traditionellt i en kista nedsänkt i en grav? Bränd och askan spridd i vinden? Askan skjuten ur en kanon för att sedan spridas i vinden? Fryst? Balsamerad? Eller varför inte göra som Johnny Depp tydligen tänker göra.
Han vill bli begraven i en tunna med whisky som de sörjande kan dricka ur.
Udda? Eller typiskt Johnny Depp?
Ja det är i alla fall speciellt och en begravning som ingen skulle glömma i första taget…eller också så skulle dem det med tanke på alla sprit!

Av varför inte - 17 november 2011 20:02

Ricky Gervais ska leda ytterligare en Golden Globe-gala. Kommer ihåg allt prat efter förra galan där han drev med Johnny Depp, Hugh Heffners planerade bröllop och många andra. Jag har aldrig skrattat så mycket som jag gjorde då, speciellt till Hugh Heffner skämten. Hysteriskt. Ser nu framemot nästa gala och ännu mer hysterisk komedi från en av världens roligaste men ibland missförstådda man.
 

Av varför inte - 17 november 2011 19:55

Det tär även psykiskt på en.

Gick en promenad på 40 min, gissa vad jag gjorde hela tiden under dem 40 minuterna? Grät. Tårarna kom så fort jag kom ut och dem fortsatta komma hela vägen hem. Tack och lov att det var mörkt ute och att jag inte träffade på någon människa.

Tankarna kom och livet är ett helvete just nu. Gick öven en bro och för en sekund fanns tanken om att tänkt om en bil får sladd på den hala bron och kör över mig. Skulle jag då hoppa undan eller låta honom köra på? Ni trodde att jag skulle hoppa, erkänn? Nej den tanken fanns inte.

Såg även några blinkande ljus på himlen som förmodligen var ett flygplan men hoppades att det var gröna gubbar från Mars på väg att hämta mig hem.

Av varför inte - 16 november 2011 19:35

långpromenad förutom en kort en på cirka 15 min men ändå räknad som en promenad.

Man kanske inte ska trötta ut en direkt..risken är ju att man tröttnar eftersom man helt enkelt inte orkar.

Nya tag i morgon.

Har hittills inte ätit någonting sött. Igår kväll t ex blev det apelsinjuice och tunt knäckebröd utan pålägg. Upptäckte att det var rätt gott.

Ikväll blir det i alla fall en mandaring och lite apelsinjuice.


Ska ikväll också leta fram vinterskorna.... Det behövs. Det är mer eller mindre vinter på mornarna minus snön förstås.


Ikväll blir det lite tv (Arga snickarn och Greys anatomy) sedan blir det fortsättning av boken i sängen.

Av varför inte - 15 november 2011 20:31

jobbig dag. Jobbet suger, arbetskamraten suger allt suger.

Det verkar som att jobbet skulle gå under utan mig. Allt bara för att jag inte kan säga nej. Fast idag fick chefen ett nej av mig och han kom liksom av sig.......hahahha


Kollegan är jobbigare än normalt. Prat, prat, prat, prat hela jävla tiden. Att en människa kan prata så intensivt till döva öron är ett mysterium.


Idag är jag bara så jävla trött på livet i sin helhet.


Tacka vet jag att jag snart ska gå och lägga mig i sängen och läsa en bra bok.........

Av varför inte - 15 november 2011 19:52

promenad på 45 min. Det här går ju hur bra som helst. Har hittills inte ätit någonting sött eller någonting alls på kvällarna. Eftersom ingen annan berömmer mig så gör jag det själv. Fan vad jag är duktig...........

Av varför inte - 15 november 2011 14:46

jag inte vill gå och se Breaking dawn på bio. Pga att man då kommer att få dela biosalong med en massa 11 åringar som sedan inte har hyfs nog att vara tyst under filmen. Kan du tänka dig hur en 11 åring reagerar när huvudrollsinnehavarna börjar ha sex på stora duken? Då ska det tisslas och tasslas och pratas med kompisen. Orkar bara inte med dessa småglin och deras trånande ögon efter Robert Pattinson eller Taylor Lautner.

Personligen går jag på bio för att se filmen inte skådisarna som spelar i filmen. Dessutom hatar jag människor som inte fattar att man ska vara tyst under filmen.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards