one-life-to-waste

Alla inlägg under juli 2012

Av varför inte - 30 juli 2012 19:42

men kan tänka mig att livet inte leker just nu. Kan tänka mig att frustrationen och bitterheten är stora just nu. Oförklarligt kanske. Finns väl inga ursäkter och om det finns ska man inte förlåta. Förlåtelse är svaghet och svag är du inte.

Det kommer att vara en jobbig period men du gör rätt och det kommer att bli bättre. Inte i morgon eller i övermorgon men du kommer att känna dig glad över tiden som varit. Du kommer att kunna se tillbaka på tiden som var och eventuellt också kunna le åt det. Du kommer att bli en starkare människa.

Av varför inte - 30 juli 2012 19:37

tom.

Ledsen.

Nere.

Upprörd.

Arg.

Frustrerad.

Matt.

Trött.

Gråtfärdig..................


och sa jag tom........

Av varför inte - 29 juli 2012 22:13

att ha läst ut sex böcker under två veckor? Betyder det att jag inte har ett vettigt liv eller att jag älskar att läsa böcker? Vill tro att det betyder att jag låter mitt interlekt frodas.... Ska nu börja på den sjunde boken....så tack för mig för ikväll.

Av varför inte - 29 juli 2012 19:41

Av någon anledning känner jag mig otroligt deppig och ledsen. Kanske beror det på den tiden på månaden. Känner att jag förlorat en bit av mig själv, att det är ett tomrum, ett hål i bröstet som värker och vet egentligen inte varför. Vet bara att jag är ledsen över någonting ...... Känner hur hoppet rinner iväg och kvar blir tomhet.

Av varför inte - 28 juli 2012 22:10

Det värsta som finns är oärliga människor som bara tänker på sig själv. Att man sårar dem man älskar medvetet är något av det värsta en människan kan göra mot en annan. Att sedan be om ursäkt med en massa idiotiska ursäkter för det som hänt och förvänta att alla ska förlåta. Det visar bara att människan som art är rätt dum...dummare än man kan tro. Hoppas bara att ALLA inte är villiga att förlåta utan står fast vid sina principer. Ni som lider (du vet vem du är) ska veta att jag är på din sida och hoppas tiden läker alla sår. Stå på dig och låt ingen få dig att göra något du inte kan leva med.....



Av varför inte - 20 juli 2012 13:52

Det har nu gått några dagar på semestern och fram till nu har jag tagit det lugnt. Sovit ut på mornana och läst en massa böcker. Haft semester med andra ord. Men nu börjar desperationen komma, över att semestern rinner förbi utan att jag gjort någonting vettigt. Börjar bli allt mer trött på att mitt liv. Tänk om man skulle ta och försvinna ett tag. Försvinna för att hitta mig själv vem jag nu än är.


Av varför inte - 12 juli 2012 11:28

Jag tror att min kropp just nu la sig i någon sorts semesterläge. Den la helt enkelt bara av. Orkar inte anstränga sig längre hur mycket jag än försöker. Problemet med detta är att jag inte har semester än på cirka 24 timmar. Hur ska jag få mig själv att orka jobba några timmar till? Det ska nog bli skönt med lite semester även om vi tyvärr inte kommer att få någon högsommarvärme. Huvudsaken är att jag på måndag morgon slipper gå upp innan kl 6. Under fyra veckor får man så koncentrera sig på att läsa, pyssla och inte göra ett skit.


Men nu behöver jag någon sorts elstöt för att få min kroppar att vilja jobba……. Nä det går inte, tar lunch istället. Får väl hoppas att jag efter ett mål mat orkar jobba…. Ha vilket skämt men vi får väl hoppas.

Av varför inte - 12 juli 2012 10:43

Alltså ingenting bra. Vad betyder en huvudlös fågel på min parkeringsplats? Någon som vill säga mig något? Önskar i så fall dem sa det till mig öga mot öga istället för att låta en stackars pippifågel lida.


Denna huvudlösa fågel mötte mig i morse när jag kom till jobbet. Den såg halvt uppäten ut då huvudet saknades så förmodligen har en katt haft sig en festmåltid i natt och nu får väl resten ätas upp av kråkorna.


Förmodligen, får väl hoppas, betyder inte detta något negativt. Tur att man inte är skrockfull.

R.I.P lilla fågel, vem du nu var.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards