one-life-to-waste

Alla inlägg under juli 2016

Av varför inte - 14 juli 2016 10:23

Det är otroligt hur ensam man kan känna sig även om man har människor omkring sig. På jobbet delar vi lokaler med en annan verksamhet. Dom är 14 stycken, vi är två. Vi delar fikarum och där går ofta samtalsämnena in på jobbrelaterade saker. Då har jag ingenting att säga då jag inte vet hur deras verksamhet ser ut och hur dom jobbar. Jag och min kollega blir ibland som flugor på väggen utan att någon egentligen ser eller hör oss. Kan bara tala för mig själv, men känner mig mer ensam nu än jag gjorde när jag verkligen var ensam på jobbet. Har under många år suttit själv halvtid, utan någon att prata med men kände mig aldrig så här ensam då.


Min kollega känner några av människorna privat som vi delar fikarum med och då kan hen ha någon att prata med.

Visserligen tillhör vi inte samma verksamhet men skulle man inte kunna vara lite mer hänsynsfulla och bjuda mer på sig för att få folk att trivas. Nu under sommaren är det ju lugnt på de flesta ställen så även hos oss. Nu är även delar av personstyrkan på semester så vi är väldigt få personer i lokalerna, igår var vi fyra och idag är fem.


Dom, som vi delar lokal med, gick igår ut och åt och ska så göra även idag. Tycker att man av ren vänskap skulle kunna fråga en person som sitter ensam på sitt rum nästan åtta timmar om dagen (förutom fika och lunch som intas i deras fikarum) om hen skulle vilja följa med och äta lunch. MEN ingen har ens kommit på idén att fråga. Sen att jag förmodligen inte skulle åka med (anser att det är för dyrt att äta ute) men det är väl tanken som räknas.


Detta och det faktum att man känner sig mer ensam nu än någonsin under mina år i denna organisation gör att jag börjar förstå varför vissa ”verksamheter”, ”yrkesgrupper” har fått stämplar på sig här i stan.

Har börjat fundera i banorna att hitta mig ett nytt jobb, bort från denna ensamhet.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards