one-life-to-waste

Alla inlägg under juli 2018

Av varför inte - 17 juli 2018 11:33

Såg igår en karta över vart det INTE brinner i Sverige just. Öland, Gotland, Skåne, Blekinge och Halland är tydligen förskonade. Underligt? Nä inte riktigt. Hur mycket skog finns det i dessa län? Jämfört med uppåt i landet där det inte finns annat än skog.


Jobbigt med alla bränder, alla människor som måste lämna sina hem och ägodelar samt alla djuren som måste fly.

Det enda positiva med bränderna är att skogen mår bra av det. Ett av naturens egna sätt att förnya sig är just bränder. Nu börjar dock läget här bli extremt för det känns som hela landet håller på att brinna upp. Hoppas dock vi här blir förskonade, har haft vår stora katastrof för fyra år sedan så vet vad alla berörda går igenom.

Av varför inte - 7 juli 2018 18:54

Mina grannar verkar inte ha fattat att de förlorade och att det inte blir fler matcher. Varför tror jag det? Med tanke på att fem fylla män sitter på en altan iklädda tre enorma svenska flaggor, själva bärande på "sverige"-tröjor och ylande som fulla grisar. Men efter närmare eftertanke så kanske de försöker supa bort sina sorger. 


Jag fick i alla fall ett bra avslut på denna dag. 

Av varför inte - 6 juli 2018 10:32

Nästan alla har en liten rasistisk sida inom sig som kommer fram när man säger att man inte håller på Sverige i t ex fotbolls-VM. Men gud bevare om man erkänner att man känner så. Man ser dock på ansiktsmimiken och kroppsspråket att det jag tror på och erkänner för andra (att jag hoppas Sverige förlorar oavsett vem de spelar mot eller vilken sport) att det inte riktigt är rätt att jag känner så.

Många tycker innersinne att eftersom man nu är född och uppvuxen här ska man så klart hålla på Sverige. Man är ju svensk. Men där har ni alla fel. Jag är och kommer aldrig att bli svensk. Oavsett hur länge jag bott eller kommer att bo här så är jag i mitt hjärta inte svensk. Men jag håller inte på mitt hemland heller. Jag håller bara alltid på det land som spelar mot Sverige mest pga att jag vet hur folk runt omkring mig känner inför detta (varför vara som alla andra när man kan vara sig själv). 100 % av gångerna så bryr jag mig faktiskt inte om sport över huvud taget. Säger dock annat när jag är bland människor jag vet bryr sig, mest som ett experiment för att se hur de reagerar. Därav vet jag att cirka 98 % av människorna jag mött verkligen bryr sig på ett negativt sätt att jag inte håller på ”deras” land.


Jag som trodde vi bor ett fritt land och man får tycka och säga vad man vill så länge det inte skadar någon? Vilka jag håller på i en sport skadar ingen fysisk och skulle jag skada någon psykiskt så ligger nog problemet mer hos den som känner så än hos mig. Tar man skada psykiskt av att jag inte håller på Sverige så tycker jag man ska uppsöka hjälp för tror jag inte den människan innersinne mår bra.


Vi bor i ett land där vi snart är mer av utländsk härkomst än svenskt och det gör oss inte till ett sämre folk. Det ska göra oss mer toleranta och öppensinnade men tyvärr tror att det gör oss just det motsatta. Fy på er! Väx upp och omfamna mångfalden.

Dessutom, hur många av alla dessa tusentals atleter i olika sporten runt om i landet är av svensk härkomst?

Av varför inte - 3 juli 2018 17:48

T om fotbolls-VM går emot mig. Varför i helvete kan inte Sverige förlora och åka ut ur VM? Kan jag inte få lite att glädjas över i alla fall men icke sa nicke. Att sen sitta här och lyssna på grannarna tjoa som fjortisar gör ju inte saken bättre. Vuxna människor som skämmer ut sig. 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards