one-life-to-waste

Alla inlägg under november 2011

Av varför inte - 30 november 2011 14:59

du en dag tittar i spegeln och upptäcker något glänsande vitt i håret..... och ser att det är ett grått hårstrå.


Jag upptäckte igår ett till grått hårstrå. Det är mitt femte eller sjätte på 6 månader. Färgade håret för cirka två månader sedan och nu är det väl dags igen med tanke på fyndet igår.

Är inte så värst upprörd över fyndet. Ok jag är 34 år och borde väl kanske inte ha några gråa hår ännu men jag är nog inte den enda 34 åringen som har det. Med tanke på hur jag har mått under mina 34 år på denna jord är det ett under att jag inte är helt gråhårig.

Förresten är ett helgrått hår snyggt.........

Av varför inte - 30 november 2011 10:11

kommer jag att lägga ut en finsk julsång/dag fram till 24 december. Det blir min lilla julkalender för er alla som gillar julmusik. Tro nu inte att det bara kommer att bli traditionella lugna låtar,....oh nej det kommer även att bli julsång med en hårdare knorr.

Titta in i morgon så får ni se hur vi finnar räknar ner till jul.

Av varför inte - 30 november 2011 07:51

Halvvägs till helgen......kan knappt vänta tills helgen och man får sova.


I morse regnade det och var/är 6,9 grader varmt samt jävligt blåsigt. Vart fan är snön och kylan? Idag har lyxen att vara ensam på jobbet. Vad skönt men också väldigt tråkigt, av den anledningen att jag slappnar då av och känner mig trött och orkeslös. Har liksom ingen lust. Men jobbet måste göras....... så det är bara att bita ihop.

Av varför inte - 29 november 2011 20:20

Gissa vem jag har fått mail från? Post-it mannen. Han vill se hur jag ser ut....Det kan han glömma. Har raderat hans mail i alla fall så nu är det försent att svara.

Av varför inte - 29 november 2011 11:44

I en värld där stjärnor stiger och faller snabbt och där lojaliteter ständigt skiftar, finns det trots allt något som är beständigt Foxy har aldrig glömt honom Lance Matthews, mannen hon älskade av hela sitt tonårshjärta och mannen som krossade det. Nu är hon en vuxen kvinna, tillbaka i racingvärlden, men den här gången är hon där på ett uppdrag. Det är en värld som skrämmer henne mer än hon vill erkänna, och snart upptäcker Foxy att Lance fortfarande påverkar henne på ett högst oroväckande sätt. Men vågar hon verkligen ge honom sitt hjärta en gång till?


 

Av varför inte - 29 november 2011 11:42

De två vännerna Cooper Sullivan och Lil Chance påminns ständigt om den kusliga upptäckten de gjorde som tonåringar. Djupt in i Black Hills bergsområde i South Dakota hittade de ett skändat lik. Fallet förblir olöst. Men Cooper och Lil kan inte släppa tanken på hur kvinnan dog.

De flesta tror att hon blev dödad av en puma. Men kan det vara så att hon blev brutalt mördad? Tolv år senare återkommer Cooper till sina barndomstrakter. Han är nu mordutredare vid New York polisen. Mycket snart får han reda på att Lils vildmarksjour har utsatts för hot och skadegörelse. Han beslutar sig för att stanna och hjälpa henne. Tillsammans börjar de förstå att hoten är mycket allvarligt menade. Kan det vara så att det går en mördare lös? En mördare med stört sinne och onaturlig instinkt som har siktet inställt på Lil?


 

Av varför inte - 29 november 2011 11:39

Är seriemördaren på fri fot?

En fruktad seriemördare är hårt bevakad i fängelset. Trots det börjar fler kvinnomord ske med exakt samma tillvägagångssätt. Det väcker fruktansvärda minnen hos Fiona Bristow. Hon var själv fånge hos den tidigare seriemördaren men hon lyckades fly. Idag lever Fiona på en mindre ö strax utanför Seattle. Hon ingår i en räddningsgrupp med andra hundförare. Förutom att vara volontär så driver hon en egen verksamhet för att utbilda privata hundägare och professionella hundförare. En dag får hon ett kuvert med röd sjal i brevlådan. En likadan symbol som den förre mördaren lämnade kvar på sina kvinnliga offer. Fruktansvärt rädd men också oerhört motiverad beslutar sig Fiona för att samarbeta med polisen.


 

Av varför inte - 29 november 2011 11:33

Gillar du kärlek, vänskap och en gnutta spöken då kan jag rekommendera tre böcker av författaren Nora Roberts.


Blå dahlia


 


Tillsammans med sina två små livliga söner flyttar den unga änkan Stella tillbaka till sina barndomstrakter i södra USA. Här har hon fått både bostad och jobb på det anrika Harper Handelsträdgård. Hon avskräcks varken av huset eller av dess ägarinna; den stentuffa Roz Harper. I närheten bor också den oborstade men snygge landskapsarkitekten Logan Kitridge. Snart inleder Stella och Logan en het romans. Men det finns någon som inte är glad åt deras kärlek… Ett kvinnligt andeväsen stör ofta Stellas nattsömn. Kan det vara någon som tidigare bott på Harpers Handelsträdgård? Vad har hon för ett förflutet som inte lämnar henne någon ro?


Första delen i en ny romantisk trilogi av Nora Roberts om tre kvinnor som möts vid en punkt i livet då de behöver hitta nya sätt att leva. De får hjälp och mod av varandra att våga tro på att livet kan ge dem nya möjligheter.


Svart ros

 

 

 

Det har alltid bott någon från släkten Harper på lantgodset som nu ägs av Rosalind. Och lika länge som någon kan komma ihåg har ett andeväsen rört sig i dess salar?

 

Rosalind "Roz" Harper är en självständig kvinna med privat förmögenhet som tror att kärleken är något hon lämnat bakom sig. Vid 47-års ålder är hon änka med tre vuxna söner. På det stora lantgodset har hon byggt upp en framgångsrik handelsträdgård.
Men handelsträdgården är mer än en lyckad framgångssaga, den är också en symbol för oberoende och förhoppningar som hon delar med två andra kvinnor som jobbar på godset ? sina två tvillingsjälar; nygifta Stella och nyblivna mamman Hayley.
För att få klarhet i sin släkts förflutna och det andeväsen som fortsätter att störa alla nattetid så kontaktar Roz en släktforskare. Samtidigt som gåtan avslöjas kring släkten Harper överraskas Roz av något hon helt tagit avstånd från i livet. Hon kommer åter igen drabbas av kärleken och nu kommer hon inte att tillåta något att stoppa henne. Uppslukad av stormande känslor är hon helt säker på att hon vill få en andra chans igen.

Nästa del efter BLÅ DAHLIA i trilogin om tre kvinnor som möts vid ett vägskäl i livet - fylld av magi och romantik.


Röd lilja

 

 


Hayley tänker inte riskera allt hon älskar. Hon älskar sin lilla dotter Lily, sitt jobb på Harpers Handelsträdgård och sina nära väninnor Roz och Stella. Hon älskar också sin speciella vänskap med Harper, Roz äldsta son. Hon tänker inte riskera allt det här för en förälskelse.

Men det finns något mycket värre som kommer att störa Hayley. Den osaliga kvinnliga ande som hemsökt godset sedan slutet på 1890-talet beter sig alltmer opålitligt och våldsamt. Och hon har bestämt sig för att tränga in i Hayleys sinne för att få som hon vill. Kommer de tre kvinnorna någonsin få sinnesro på gården? I tredje delen Röd lilja avslutar Nora Roberts trädgårdstrilogi med ett härligt tempo och mycket romantik.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards