one-life-to-waste

Alla inlägg under juni 2014

Av varför inte - 26 juni 2014 12:05

I förra veckan insåg jag att jag snart har semester, den börjar i morgon kl 16:00 för att vara exakt. När jag insåg detta var det som om någon dragit ner rullgardinen för kroppen la bara av. Den orkar inget när den är jobbet men hemma är den pigg och glad. Nu är detta nog inget nytt efter när hjärnan upptäckt en sådan sak så går den på sparläge för att samla kraft inför semester…. Nu är det i alla fall nedräkning som gäller, timme efter timme.


Jag har på senaste tiden åter fått kontakt med killen ”jag grät över” när kontakten tog slut för några månader sedan. Trodde att jag skulle vara glad eftersom jag mådde dåligt av uppbrottet. Efter att ha suttit och pratat med honom några kvällar på skype så tog det häromkvällen slut på samtalsämnen, totalt. Kan inte komma på något som helst jag skulle vilja prata om med honom eller fråga honom. Är det ett tecken på någonting?

Han får hela tiden samtalen att gå mot en ev träff och det hade jag inga planer på. Eftersom jag lagt allt vad män och dejting heter på hyllan för all framtid så tänker jag inte gå på någon dejt med honom. Förresten vad fan ska vi prata om eftersom jag redan nu har gjort slut på ämnen att prata om.

Han skulle tydligen åka till min stad under veckan för att fiska (inte för att vet vart fan han tänker hitta en sjö någonstans) och fick en känsla av att han kanske kunde svänga förbi för en kopp kaffe.

Undvek den kulan genom att prata om perfekt fiskeväder som vi tydligen har nu.


Har nu under några kvällar inte loggat in på skype eftersom jag inte har kommit på något att prata om. Vad fan pratar folk om generellt? Efter hur dagen har varit, hur man mår, vilka planer man har för helgen samt vädret så är det liksom stopp.

Jag ska nog ligga lite lågt ett par dagar till och kanske kommer jag på något jag vill säga. Gör jag inte det så får jag bestämma mig för hur jag ska göra.

Av varför inte - 26 juni 2014 11:52

”Är du snäll, kvinna och kär?

Meckar du dessutom med bilen ibland, ber till Gud, är medlem i en förening och har många projekt i gång?

Då kan du ha löst meningen med livet.”


Alltså seriöst. Vem fan har kommit på detta? Jo en höggravid landslagsryttarinna.

Detta enligt en artikel i en av tidningarna idag. Hon var tydligen snäll, kvinna och kär i sin man. Hade många projekt på gång och ansåg sig vara lycklig med livet. Därför hade hon kommit på vad meningen med livet var.


Nu kan ju detta komma att ändras beroende på vem du frågar.

Jag kanske inte alls är så värst snäll, är man och inte kär. Har inga projekt på gång, tror att Gud är en bluff samt sitter hemma och pillar mig i naveln dag efter dag. Jag anser mig dock ha ett bra liv och känner mig lycklig. Alltså har jag upptäckt meningen med livet. Eller vad då?


Att skriva en artikel om hur EN person anser sig se på sitt liv är ett tecken på nyhetstorka. För om det vore så kunde vi ha miljoner berättelser om människor som hittat meningen med livet.


Är det meningen att man ska checka av på denna lista vad som stämmer för att sedan antingen jubla av lycka eller gå och gömma sig under en sten och deppa?


Ok få se nu….

Snäll = För det mesta så länge ingen jävlas med mig.

Kvinna = Sist jag kolla.

Kär = Skulle inte tro det…..

Meckar jag med bilar = Äger en ny bil. För att kunna mecka med behövs en dator.

Ber jag till Gud? = Eftersom han inte existerar så vore det idiotiskt att sitta och prata med sig själv. Folk kan ju tro att man knäpp.

Medlem i en förening? = Inte sedan jag var 10 år.

Många projekt på gång? = Ja semester, läsa böcker, sova länge, äta gott, slappa, titta när hårstråna på benen växer så ja det en del saker som ska göras framöver….


Alltså: Jag har inte hittat meningen med livet. Nåja jag får helt enkelt leva med det……


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards