one-life-to-waste

Alla inlägg under november 2011

Av varför inte - 9 november 2011 11:17

som får mig att må dåligt. Människor som med sin närvaro suger all energi och inte har någon som helst tanke på andra förutom sig själv.

En energivampyr är en person som bara genom sitt sätt att vara och sin närvaro suger all positiv energi till själv och inte har någon som helst förståelse för att människor mår dåligt i hennes/hans närvaro.

Dem lägger sig själv i centrum vare sig det var tanken eller inte. Deras sätt att prata, lyssna och röra sig får andra att må dåligt.

Den positiva energin du eventuellt hade försvinner sakta men säkert ju mer du tillåter denna person ta plats.

Enda sättet att motarbeta energin är att försöka sätta dig själv i centrum och trycka ner energivampyren till en nivå där ni båda kan tillåtas finnas till.

Av varför inte - 9 november 2011 11:12

när någon försöker få en att inse att det bara är du som kan ändra på ditt liv. Som om man inte redan visste det. Jag vet att den ända som kan ändra på någonting är jag och tro mig har försökt. Det är dock inte så jävla lätt när man är helt ensam och inte har någon som kan stötta en när man som mest behöver det.

Att sedan får höra från fullt främmande person att man måste rycka upp sig och försöka se det positiva i allt. Problemet är att när man känner som jag gör ser man inget positivt med någonting. Kan inte komma ihåg senast jag hade en positiv upplevelse. Även om andra kan tycka att någonting var roligt så går det nästan obemärkt förbi mig. Kommer ihåg en hel massa negativa saker som hänt.

Att man ska vara trevlig mot människor och öppna sig är lättare sagt än gjort när alla flyr som pesten.

Att man måste börja se livet med andra ögon och se framemot livet är inte heller så lätt när man inte har någonting att se framemot.

Det enda jag ser framemot nu är julen. Slipper gå till jobbet och får ta fram mina tomtar. Igår grusades dock att vi skulle fira en normal jul i år. Förra året blev en jobbig jul med mycket negativa händelser och alla sa då att nästa år skulle vi få en normal jul men som sagt det ser inte bättre ut än att vi måste göra samma resa igen.

Tänker vägra göra det i år. Stannar i så fall hemma ensam än tvingar mig själv att umgås med människor som får mig att må ushchsjdhfjs.

Av varför inte - 9 november 2011 10:41

Enligt Aftonbladet 11-11-09:


Går din partner ner i vikt?

Se upp!

Det kan betyda att du håller på att bli lämnad.

Människor som går ner i vikt samtidigt som de är i ett förhållande förbereder sig i smyg på att dumpa sin partner, visar en ny studie.

Av varför inte - 9 november 2011 10:30

Om människan nu säger sig vara en intelligent varelse varför gäller inte detta alla inom rasen? Hur kommer det sig att vissa av oss inte riktigt verkar ha alla bestick i lådan, alla hästarna hemma, alla indianer i kanoten, alla chips i påsen?

Om människan nu har varit intelligenta nog att skicka folk till månen, upptäcka att jorden är inte platt och att jorden är inte universums mittpunkt hur kommer det sig att man tillåter låta människan se ner på andra bara för att hon/han anser sig bättre än alla andra? Det kallar jag inte intelligens det kallar jag egoism.

Av varför inte - 9 november 2011 08:48

orka ändra på mitt liv och mig själv. Har så mänga drömmar som jag skulle vilja göra verkliga men hur ska det gå till?

Vill se så mycket och uppleva ännu mer. Önskar att jag en dag kunde packa min bil och sätta mig bakom ratten och välja höger eller vänster i rondellen och sen bara köra så långt det går. Om jag sen hamnar upp i kallaste Norrland skulle nog inte göra så mycket.

Plocka ut varje öre på banken, säga upp lägenheten, sälja alla grejer och sen bara dra. Skapa mig ett nytt liv någon annanstans. Någonstans där folk skulle acceptera mig för den jag är. Någonstans där jag skulle finna lite inre ro och glädje.

Av varför inte - 8 november 2011 21:07

normalbyggd människa? Vem säger vad som är normalt? Vem säger att jag är normal/onormal? Vem säger att du är normal/onormal? Varför denna besatthet att vara normal? Om alla är normala vore världen en tråkig planet. Tacka vet jag att vara onormal....som jag. Har inte ett normalt ben i min kropp.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards