one-life-to-waste

Alla inlägg under oktober 2012

Av varför inte - 26 oktober 2012 12:28

Har någon någonsin skadat dig eller gjort dig så illa att du önskar du kunde komma på den perfekta hämnden? Blev lite inspirerad igår när jag satt och tittade på Revenge. Jag skulle kunna hämnas på varje uppsnofsig bimbo i skolan som fick mig att må dåligt bara av att existera i samma rum som jag. Deras blickar och deras sätt att vara fick mig att se rött. Deras tro på att dem var bättre och värdigare människor än jag får mig att önskar att jag kunde komma på den perfekta hämnden mot dem. Ingenting direkt utan mer små saker som fick deras så kallade perfekta liv att rämna. Kanske ska börja studera Revenge lite närmare och se vad jag kan göra.

Har inget att göra i helgen så nu har man skaffat sig lite att göra då…… Återkommer med uppdateringar.


Go Revenge!!!! Eller som det heter Revenge is sweet!

Av varför inte - 26 oktober 2012 11:52

Om du flyttar till ett annat land blir du då automatisk en landsman till medborgarna i detta land eller är du fortfarande från det land du kommer? När blir du i så fall en landsman? När du får medborgarskap eller när du själv känner att du är t ex svensk?


Detta tog man upp i ett finsk radioprogram som jag lyssnat på nu på morgonen. Där pratade man om när är du finsk och när är du bara inflyttad.


Jag anser att man blir inte automatisk t ex svensk eller finsk bara för att man bestämmer sig för att flytta till det landet. Inte ens när du själv känner dig svensk eller finsk. Du är svensk eller finsk när du har svensk eller finsk bakgrund. Som jag t ex, har finska föräldrar, släkt som bott i Finland så långt tillbaka i tiden som på 1600-talet. Jag är så finsk man kan bli även om jag nu råkar vara född i Sverige men det var inget jag valt utan min mamma råkade befinna sig i detta land när jag bestämde mig för att komma ut. Är finsk medborgare och kommer så förbli tills den dagen jag dör.


Många i min bekantskapskrets anser att jag är svensk då jag är född och uppvuxen här. Kan språket och jobbar i det svenska samhället. Men jag är ju inte svensk och inget kan får mig att bli svensk. Jag är finsk i själ och hjärta. Mitt modersmål är finskan och förmodligen kommer finska vara det sista språket jag kan om jag får bli gammal och glömsk då man som gammal kommer ihåg det första språket du lärt dig.


Detta tjat om att när du bosätter dig i ett land så blir du automatisk en landsman är skitsnack. Många gånger får man i nyheterna höra t ex ”En svensk man hittad död i Azerbaijan” Problemet med detta är många gånger att han är inte alls var svensk. Han var t ex född i Azerbaijan men bodde sedan 20 år i Sverige. Visst han kanske var svensk medborgare men hade någon frågat honom om vad han var när han levde. Han kanske kände sig azerbaijansk och bytte medborgarskap för att underlätta vardagen.

Men automatisk räknas han som svensk.


Bara för att du anser någon vara något behöver det inte alltid vara så…. Kanske ska ta och tänka sig för innan man uttalar sig om saker och ting.

Av varför inte - 26 oktober 2012 09:38

Hur kommer det sig att man är så snälla och kära när man är i ett förhållande. Man anser sig själv vara ordentlig och mänsklig. Vid ev bråk tar man tag i det och pratar igenom det som normala människor. Man anser sig också kunna ta ett ev slut på förhållandet och man skulle ALDRIG låta t ex barnen komma i mellan utan man skulle komma fram till ett bra beslut. Man skulle gå från förhållandet som vänner och kommunicera.


Sen kommer dagen då förhållandet tar slut och då är man allt annat än vänner. Man pratar inte med varandra och gör man det så skriker man. För att kommunikationen ska fungera så kommunicerar man genom barnen oavsett hur gamla dem är.


Av någon anledning blir normala människor idioter i massiv skala så fort ett förhållande tar slut. Istället för att vilja det bästa för varandra så vill man helst se den andra lida all helvetes kval.


Detta får mig att fundera starkt på att skita i att hitta kärleken. Han kommer i alla fall bli ett monster om den dagen kommer att förhållandet tar slut. Vem vet, han kan ju för fan t om vara bli en mördare. Den tanken är inte så befängd om man tittar på hur många idioter till män det finns. Många av dessa är hur trevliga som helst till du råkar göra något som dem anser är fel.

Av varför inte - 26 oktober 2012 07:39

YleX Aamun Ile Uusivuori ja Matti Ylönen tulevat keskiviikkona 7. marraskuuta varsin erikoiseen aikaan töihin, sillä aamun sijaan lähetys alkaa kolmelta iltapäivällä. Nenäpäivään liittyvä suora lähetys kestää yhteensä 55 tuntia ja jatkuu aina perjantai-iltaan klo 22:00 saakka. YleX Aamu aikoo maratonlähetyksellään pistää paremmaksi kuin brittikollega (BBC Radio 1 -kanavan entinen aamujuontaja) Chris Moyles, joka juonsi vuonna 2011 yhteensä 52 tuntia paikallisen Nenäpäivän (Red Nose Day) yhteydessä.

Ile ja Matti ovat juontohommissa koko 55 tunnin ajan, mutta maratonlähetyksessä kuullaan ja nähdään myös aamutiimistä tuttuja Hannea ja Aleksia. Lisäksi lähetyksessä vierailevat muut YleX:stä tutut juontajat normaaleilla lähetyspaikoillaan. 

Yli kahta vuorokautta ei valvota vain huvin vuoksi: YleX Aamun Nenämaraton on osa Nenäradio-viikkoa, jolla kerätään rahaa hyväntekeväisyyteen kehitysmaiden lapsille.

YleX Aamun Nenämaraton alkaa keskiviikkona 7.11 klo 15:00 ja kestää perjantaihin 9.11 klo 22:00. Jaksatko sinä valvoa Ilen ja Matin kanssa?

Av varför inte - 26 oktober 2012 07:21

Monitaituri ja visualisti Teuvo Loman isännöi suorassa Nenäpäivä-show'ssa Nenäpajaa, jossa tuunataan punaisista Nenistä taatusti uniikkeja kuusenkoristeita. Illan aikana pajassa vierailee mm. Robin, Rakel Liekki ja Kiinteistö-Kaisa, joiden kanssa Teuvo koristaa aitoja minimuovikuusia. Jokainen Pajan vieras on Teuvolle inspiraation lähde - ja niinpä Nenäpäivä-show'n päätyttyä on valmiina jopa kymmenen hyvin erilaista kuusipuuta. Kaikki kuuset menevät Nenäpäivän huutokauppaa Huuto.nettiin Käy huutamassa suosikkiasi 9.11 alkaen!


Teuvon Nenäpajan tiimissä voit käydä jo nyt ihastelemassa, mitä kaikkea Nenästä saakaan aikaan ja tuunata oman nenäsi uuteen uskoon. Hanki useampi nenä, vietä koko perheen askarteluhetki show´ta katsellessa ja koristele tulevan joulun kuusi itse tehdyillä nenillä!

Av varför inte - 26 oktober 2012 07:06

I natt drömde jag att min bror och hans familj bodde uppe i ett träd. Eller i ett stort hus uppe i ett jättehögt träd. För att ta sig dit så var man tvungen att klättra upp för en stege längs hela trädet vilket betydde att det var brant och högt.


Väl där uppe så fanns det en massa katter, både vuxna och ungar. Plus min katt. Katterna sprang efter fåglarna som flög runt och då och då tog en katt ett språng ut i luften efter en fågel och försvann. Vill inte ens veta vad som hände med katterna men det såg roligt ut.


Min brorsdotter var även där och när hon fick syn på sin farmor nere på marken sprang hon till öppningen i staketet där stegen kom upp och bara flög ner. Som tur är fanns det dock en plattform precis under så hon hamnade där istället för falla ner till marken.


Sen kom problem. Hur fick man ner katterna från trädet? Vi funderade på att hålla i dem och klättra ner men insåg att det skulle vara livsfarligt med tanke på om katten blir skrämd så var det omöjligt för oss att göra något åt det medan vi klättrar ner för stegen med bara en arm.

En väska kanske skulle fungera. Klämma ner katterna i en ryggsäck och stänga igen. Nog skulle dem klara sig instängda medan vi klättrar.


Sen vaknade jag.


Undra vad denna dröm betyder. Det är ju så mycket som händer och så många olika detaljer så det är nog omöjligt att tyda.


Katterna kan ha att göra med boken jag läste igår innan jag somnade. Huvudrollsinnehavaren köpte en hund och fyra katter till sin familj.

Min bror dök nog upp pga jag tänker på honom igår och blev lite arg på honom.

Trädhuset vete fan vart den kom ifrån. Den kanske betyder någonting speciellt. För det var jävligt högt och obehagligt att vara där uppe.

Av varför inte - 25 oktober 2012 14:13

Film · Musik
Av varför inte - 25 oktober 2012 14:09

Jag har upptäckt att jag har fått något jag aldrig trodde jag skulle eller kunde få för den delen. En magmuskel. Haha, gissa om jag först blev lite rädd när jag kände något hårt i magen när jag skulle resa mig ur sängen en morgon.

Upptäckte sedan till min förtjusning att det var ju en muskel och inte en tumörknöl…. Då gör det tydligen nytta att köra med helvetesmaskinen varje kväll. Senaste två veckorna 1000 gånger/kväll och detta tar mig cirka en halvtimme. En halvtimme jag inte kan leva utan. Tränar även om jag inte känner för att träna men sätter mig ner och börjar trycka.


Tydligen så har nu resultatet visat sig i att byxorna är lite för stora (byxorna som för ett par månader sedan satt som handen i handsken och jag såg sååå snygg ut i) och så min magmuskel.


Jag kanske är en slank person till sommarn…. Är ju redan nu slankare.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards