one-life-to-waste

Alla inlägg under juli 2013

Av varför inte - 10 juli 2013 13:00

Hur känns det att älska någon? Hur känns det att känna någonting alls för någon annan? Kom på att jag aldrig känt så för någon, inte ens mina föräldrar och definitivt inte mina syskon. Jag vet inte om jag kapabel att älska någon eller känna någonting positivt för någon annan människa. Jag har inte känslor att känna, ge eller visa.


Jag känner mig bara tom inombords.


Apatisk.


Ihålig och öde.

Av varför inte - 10 juli 2013 11:34

Vet inte varför men du dyker upp i mina tankar då och då. Kan inte hjälpa det. Vet dock att vår tid är över även om den aldrig ens börjat. Vet att jag inte kommer att kunna känna något för dig förrän jag känner något positivt för mig själv. Vet att du kände något för mig och vet att jag sårat genom att inte känna det samma.

Men för det dyker du upp mot min vilja. Önskar att du försvann. Önskar att jag inte undrar även om jag vet svaren. Önskar att jag inte kände.

Kanske sommaren kommer med lite lindring, lite äventyr och kanske jag kan få bort dig från mitt huvud, för gott.

Säger nu adjö till dig, du vet vem du är. . . . . . . . . . .


Ja man kan ju hoppas…..!

Av varför inte - 10 juli 2013 11:17

Har aldrig gillat åskoväder. Men klarar av dom om jag slipper vara ensam. I natt var jag just det, ensam och gissa vad som dundrade på kl 03 jo åskan. Försökte blunda men när det är mörkt ute syns dessa små blixtar ännu bättre. Fick lov att lägga en svart t-shirt över ögonen för att slippa se och hoppades att ovädret skulle dra vidare snabbt. Nu dundrade det bara ett par gånger men det vräkte ner regn, ett riktigt åskregn. Lyckades efter många om och men somna om men det var ju inte så lätt att sedan gå upp kl 06 när klockan ringde. Snälla, snälla väderguden ingen mer åska. Behöver sova för att vara avslappnad och pigg inför semestern.

Av varför inte - 10 juli 2013 11:08

Min kropp med dess hjärna i spetsen har tagit semester. Problemet med detta är att det fortfarande är några dagar kvar till den faktiska semestern. Hur i h*****e ska jag lyckas få min kropp/hjärna att jobba på ett tag till? Allt verkar gå i slowmotion och mina ögon har fått för sig att dom inte orkar vara öppna längre.

Jag behöver verkligen semester, behöver få sova och inte göra ett skit. Behöver slippa jobbet och alla dess irritationsmoment. Kanske man kan lugna ner sig lite och förstå hur j***a korkade vissa människor är.

Av varför inte - 4 juli 2013 11:53

Ok det är gott, första dagen och kanske andra dagen men efter en veckas mumsande börjar man ofrivilligt se dansande jordgubbar överallt och det måste väl innebära att man fått nog.

Så vad ska jag göra med mina jordgubbar? Frysa in visst men vad ska man göra med dom sen när dom legad månader i frysen?

Vilket i-världsproblem man har. Vad göra med för många jordgubbar? Hur får man förresten jordgubbar att inte mogna? Inte skaffa några är ju en idé men nu har jag redan ett jordgubbsland så kan ju inte med gott samvete dra upp plantorna. Får väl helt enkelt leva med problemet. Men suck!!!!

Av varför inte - 4 juli 2013 11:39

Nu kan man enligt forskare snart transplantera huvuden. Nu låter ju detta som något tagen från en skräckfilm men efter lite betänktid så tycker jag att det låter som en bra idé. Tänk om du är med om en hemsk olycka och du får ditt huvud krossad vilket medför att ditt ansikte med allt som sitter där samt din hjärna blivit tillplattat och den enda utvägen är just att få ett nytt huvud.

Ok det betyder att du inte längre kommer att vara du eftersom huvudet som ersätter ditt förmodligen innehåller en ny hjärna vilket medför att du kommer att bli någon annan i din gamla kropp.

Men inte heller det behöver vara en så dålig idé.


Nu tror jag att det är just tvärtom det ska vara. Din kropp har tagit stryk av någonting och för att din hjärna ska överleva får du en ny kropp. Så är du inte nöjd med din kropp se då till att skaffa en ny. Undrar om man har många att välja på eller om man bara blir tilldelad en för det behöver inte betyda att du kommer att vara nöjd efter operationen. Jag skulle t ex bli otroligt arg och frustrerad om jag fick en fulare kropp än vad jag redan har (om nu detta är möjligt i mitt fall). Men skulle jag vakna upp med en t ex Kate Winslets kropp så skulle jag jubla. En perfekt kropp med lagom mycket kurvor.

Skulle någon däremot ge mig Gwyneth Paltrows kropp skulle jag lägga mig framför ett tåg och hoppas på bättre lycka med nästa kropp.


Ja idén är nog inte så dum med att transplantera huvuden. Vet du om att din hjärna kommer att sluta fungera en dag så varför inte se till att din kropp får leva vidare som någon annan.

Av varför inte - 2 juli 2013 20:46

Tråkigt, ensamt, fördjävligt, jobbigt, desperat, ensidigt, enformigt, ensidigt, plågsamt, ett helvete, alldeles för lång, inget för mig.

Av varför inte - 2 juli 2013 13:24

Såg någonting jättesött idag när jag var ute och gick. Han var väldigt snabb så jag hann inte titta på honom på nära håll. Hade dock gärna velat studera honom lite närmare.


 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards