one-life-to-waste

Alla inlägg under maj 2015

Av varför inte - 27 maj 2015 13:34

Är det nyhetstorka när både Aftonbladet och Expressen tar upp att Chris O´Neill inte kommer att fira Svenska flaggans dag? Ärligt talat är det någon som bryr sig vilka ut kungafamiljen sitter och ser mer eller mindre bortkomna ut inför en massa människor?

Att folk orkar bry sig om vem som kommer och inte kommer. Dessutom har han av egen vilja avsagt sig prinstiteln vilket innebär att han är en "vanligt icke svensson" som har ett jobb att sköta istället för att sitta där och se bortkommen ut.

Tycker han gör rätt i att skita i firandet. Det enda som är bra med den dagen i år är att som kompensation över att den inträffar på en helg (lördag) får vi en extra semesterdag att ta ut under året!!!!!


Av varför inte - 27 maj 2015 13:31

Vadå effekt efter 5-10 min??? Vad sägs om mindre än 1 min!! Man borde sätta någonslags varningstext på förpackning med informationen att effekten kan komma så snart man fått i medlet där det ska vara…..


Ok förmodligen ett känsligt ämne för dom flesta men har, som säkert många andra någon gång gjort, känt mig smått förstoppad nu i tre dagar. Idag mer uppblåst i magen och tänkte att nu behövs det nog lite hjälp på traven så en tripp till apoteket och lite Microlax. Tydligen ska det vara bra vid tillfällig förstoppning och jo då effekt hade den……. Hann knappt föra in pipetten förrän det var dags så mig veterligen var det inte 5-10 min innan effekten kom utan snarare 15-30 sekunder. Men problemet löst och till nästa gång är jag mer förberedd på vad som hända skall…..

Av varför inte - 26 maj 2015 13:59

Att folk reagerar på ett rött tygstycken som kanske eller kanske inte är en flagga gör mig full av skratt. Hur kan man reagera på något man inte med säkerhet vet stämmer? Detta visar bara på att världen är full av instabila människor som tydligen ”reagerar” på det lilla minsta. Reaktionerna säger mer om dom som reagerade negativt på bilden än om själva bilden. Detta är en av dom stora anledningarna till varför jag är rädd för människosläktet generellt. Tydligen kan det smälla när som helst, hur som helst och vart som helst och främst vem som helst. Tryggare att hålla sig borta från mänskligheten…… Sunda och förnuftiga människor existerar inte längre, vilket jag i för sig vetat en längre tid.

Av varför inte - 13 maj 2015 11:48

Sågs senast si så där 1977 då jag förmodligen skrek som bara den när jag föddes och det tar jag som ett tecken på att jag åtminstone då hade ett bra självförtroende. Skulle aldrig ställa mig och skrika högt nu.


Bättre begagnad går också bra, huvudsaken är att det får mig att bli lite mer säker på mig och får mig att inse att jag är en bra person som är värd bara bra saker i livet.


Är villig att sälja min själ för en billig peng om bara någon vet vart jag kan hitta mig ett självförtroende.


Snälla hjälp mig!

Av varför inte - 13 maj 2015 11:05

Har i flera dagar känt mig frustrerad. Vet dock egentligen inte riktigt varför vilket i sin tur får mig att känna mig mer frustrerad….En ond cirkel….

Är nog frustrerad över livet generellt och det faktum att det står still. Det går inte framåt men ska väl vara glad över att det inte heller går bakåt. Det känns som jag står på samma ställe och stampar. Vet inte heller riktigt vad/hur jag ska göra för att komma vidare. Alla mina trevande försök har slagit bakut och kommer inte vidare. Hopplöst och extremt frustrerande.


Försöker sticka ut små sökande trådar och när jag sedan tror att folk nappar på dessa så bevisar dom hela tiden motsatsen. Det verkar som om ingen vill ha med mig att göra vilket jag förstår helt och hållet. Det vill ju inte ens jag.

Av varför inte - 8 maj 2015 09:45

Insåg igår kväll när jag försökte somna att jag inte gillar det faktum att jag inte kan förutse vad som kommer att hända. Oavsett om det gäller att se en film, en serie, läsa en bok eller livet. En film/serie kan man för det mesta ta reda på hur det slutar. En bok kan man läsa sista kapitlet vilket jag gör varje gång jag början en på en ny bok. Men livet kan man inte se hur det blir och detta gör att jag får lätt ångest. Får en klump i halsen varje gång jag tänker på vart detta bär av. Eftersom jag inte kan förutse vad som händer tror jag alltid det värsta vilket i sin tur får mig att må ännu sämre.


Eftersom överraskningar är något av det värsta jag vet vill jag veta allt i förväg. Vare sig det är negativt eller positivt. Vill inte bli överraskad av nyheter/händelser.


Vet inte riktigt hur jag ska klara mig framöver i livet utan att veta vad som ska hända. Jobbig tanke att leva med.

Av varför inte - 7 maj 2015 11:33

Senaste året har det hänt ett antal tråkiga saker, ett dödsfall, ett nytt dödsfall, ännu ett dödsfall, ytterligare ett dödsfall och nu nästan ett dödsfall…… Mycket ond bråd död har det i alla fall varit. Är det för mycket begärt att någonting positivt skulle hända nu. Bara något litet för nu vet jag inte hur länga jag orkar med att hålla fasaden uppe!!!


Av varför inte - 5 maj 2015 20:31

Vissa dagar tycker jag att jag är helt ok som människa men andra dagar är jag inte värt ett skit. Idag är en sådan dag. Jag är en hemsk och elak människa. Inte konstigt att ingen vill ha med mig att göra.

Förstår inte ens varför jag fortsätter hålla skenet uppe. Vem fan bryr sig om vad jag gör eller inte gör? Vem skulle sakna mig om jag inte gick upp ur sängen i morgon? INGEN!!!!!!!!!!!!


Jag gör ju folk illa hela tiden oavsett hur och vad jag gör. Jag sårar bara folk genom att bara finnas till.



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards