one-life-to-waste

Alla inlägg under april 2016

Av varför inte - 19 april 2016 13:04

Jag väger 83 kg och är cirka 174 cm lång. Går jag efter mitt BMI så ska jag gå ner cirka 7 kg till för att vara ”normalviktig”. Men ska man verkligen gå efter BMI eller ska man gå efter hur man själv känner sig? Problemet är att jag inte anser att jag är ”normalviktig” utan att jag fortfarande är tjock. Detta gör att jag inte kan slappna av och dra ner på träningen, inte ens lite. Får fortfarande dåligt samvete om jag hoppar över en dag eller om äter för mycket. Känner att jag inte presterar så bra som jag hoppats även om jag gått ner 51 kg!!!!!

Alltså 51 kg!!! Det är ju en hel människa…. Men jag tycker fortfarande att jag är tjock och behöver gå ner mer. Det faktum att jag gått från storlek 54/56 till 40/42 betyder inte att jag är nöjd. Nöjdare kan jag sträcka mig till men nöjd det är jag inte.


När ska man vara nöjd? Ska jag vara nöjd nu? Får jag vara nöjd eller förväntas det mer av mig? Känner mig så förvirrad……….

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards