one-life-to-waste

Alla inlägg under december 2016

Av varför inte - 29 december 2016 14:22

Världen förlorade en filmikon denna vecka, Carrie Fisher. Min uppväxt är präglad av henne och prinsessan Leia. Är och kommer alltid vara ett Star Wars-fan och anser att episod 4-6 är några av världens bästa filmer.

Brukar sällan gråta när kändisar lämnar denna värld men tårarna kom när jag läste nyheten.


R.I.P Carrie Fisher & Debbie Reynolds.

Av varför inte - 29 december 2016 14:19

Ännu ett år är snart över och ännu ett börjar. Tiden tickar på händelselöst och ofrivilligt.


Sammanfattning av året: Same procedure as last year!

Förväntningar på det nya året: Same procedure as last year!


Absolut inget var bättre detta år än året innan och har inga förväntningar på att året som kommer blir bättre. Så länge det inte blir sämre så får jag vara nöjd. Klarar nog inte av något annat…..

Av varför inte - 22 december 2016 13:55

julen var över.

Ser inte framemot denna påtvinga ledighet under tre dagar. Ser inte framemot maten, klapparna, Kalle osv. Ser dock framemot tisdag den 27 december då jag äntligen får komma tillbaka till jobbet och mina rutiner.


Varför måste vi fira jul, även vi som inte vill? Förstår inte att man måste ha så många röda dagar kring jul. Vad firar vi egentligen??

En del säger att vi firar födelsen av en man som ingen kan bevisa har existerat medan andra bara följer strömmen och gör som man alltid har gjort.

Varför ska man fira EN mans födelse? Han är inte den enda som föddes eller dog dramatiskt (inte för att han föddes eller dog över huvud taget då han inte funnits).


Vi kunde lika gärna ha kunna fira jul den dagen Smurfarna såg ljuset för första gången vilket förresten var 23 oktober 1958.


Våga hata julen!!!

Av varför inte - 15 december 2016 20:09

Varför envisas alla "inför jul"-program med att göra reklam för att man ska dricka sprit till jul? Nu senast Ernst med sin julsnapps. Oavsett om det är en liten snapps eller ett större glas sprit så förstör spriten för så många människor. Förstår inte varför man tillåter kända tv-profiler fortsätta göra reklam för det. T om Systembolaget som faktiskt säljer sprit gör "antireklam" för sin egen produkt.


Det enda folk verkar tycka julen består av är att dricka sprit i någon form. Alkoholen skadar mer dom som måste se sina nära och kära dricka sig fulla dag efter dag, jul efter jul. Julen är en tid av glädje och en tid att umgås INTE en tid att dricka sig full och släcka glädjen hos andra.


Man kan ha kul utan sprit och dessutom förstör man inte människors liv.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards