one-life-to-waste

Alla inlägg under mars 2013

Av varför inte - 23 mars 2013 22:11

Hur gör man för att man ska gilla sig själv mer?? Hur gör man för att bli någon helt annan än den man är??

Jag hatar mig själv och jag hatar min osäkerhet och rädsla. Jag hatar allt med mig, min personlighet och mitt yttre. Det finns absolut ingenting som jag ens kan stå ut med vad gäller mig själv. Kunde jag så skulle jag byta hjärna med någon och bli någon helt annan för då kanske jag skulle orka med mig själv.


Hatar livet just nu eller det har jag gjort i snart 35 år. Hatar allt som har med mitt liv att göra. Hatar mig själv så jävla mycket.

Av varför inte - 22 mars 2013 14:26

Är det verkligen normalt att en vuxen människa på över 40 år med man och barn är upp över öronen förälskad i en bandmedlem i en av världens populäraste band? Enligt mig beter hon sig en 14 åring som just upptäckt Justin Bieber.

Inläggen börjar blir lite väl barnsliga. Men så har ju inte människan alla hästarna hemma…..hihi.

Visst kan man tycka att en musiker är bra på det han eller hon gör men måste hela världen få veta det? Ok det räcker nu, vi vet att du är småkär och jobbig. Växt upp istället. Skaffa dig ett jobb och sluta lev på mina skattepengar. Skaffa dig ett jobb istället för att sitta och leka med datorn om dagarna. Javisst ja, det kan du ju inte för du är ju så jädra lat…..

Av varför inte - 22 mars 2013 12:41

Denna soliga och vackra dag känner jag mig så otroligt ledsen. Deprimerad även om jag inte är det egentligen eller vad vet jag. Jag kanske går omkring med depressionsdiagnos utan att veta om det.


Enligt vårdguiden är symtomen på depression följande:

  • känner dig nedstämd. Ingenting känns särskilt meningsfullt eller roligt längre. Ibland kan du känna hopplöshet och att du aldrig kommer att kunna bli glad igen.

Detta stämmer in på mig. Fast i morgon kan jag känna precis tvärtom så det pendlar från dag till dag.

  • får svårt att påbörja och ta itu med saker och ting.

Även detta är något jag känner mer och mer.

  • får försämrat minne och svårt att koncentrera dig.

Dock inte detta. Minnet kan väl svikta ibland om oviktiga saker men koncentrationen är det inte fel på dock.

  • blir rastlös.

Vem fan är inte rastlös. Det är ju vinter och vad kan man göra på vintern förutom sitta inne och värma sig. Men ok lite grann.

  • känner ångest och är lättirriterad.

Ångest, så långt har det inte gått än. Lättirriterad? Vem fan är inte det. Ok det betyder nog ja.

  • känner dig värdelös och har svåra skuldkänslor.

Värdelös har jag känt mig hela mitt liv så det är inget nytt. Skuldkänslor har jag hela tiden för allt jag säger och gör, speciellt om det är smått elakt mot någon annan (förutom dem personer jag inte gillar).

  • får försämrad aptit och går eventuellt ner i vikt.

Aptiten är det definitivt inget fel på och viktnedgång ja men frivillig sådan. Bantar ju…. Då är det väl meningen att man ska gå ner i vikt.

  • är väldigt trött, trots att du sover.

Nepp inte ett dugg trött förutom då jag inte gör något förutom slappar i soffan. På kvällarna pigg som en lärka. C-vitaminen har nog börjat verka nu..

  • har sömnproblem, till exempel att du vaknar tidigt med ångest och oro.

Har svårt att somna ibland om kvällarna men det beror på att jag inte kan lägga ifrån mig boken. När jag väl gjort det har jag missat min ”sovtid” och då kan det ta ett tag att somna. Men ligger inte vaken hela nätter.


Så av nio symtom stämmer fyra helt och hållet in på mig medan två eller tre stämmer halvt in. Så det betyder att jag är lätt deprimerad men det har inte gått så långt att jag lägger mig i sängen och drar täcket över mig. Går till jobbet om dagarna, skrattar mycket och sköter mitt liv med allt det innebär som t ex räkningar, städning, mat osv.


Det är bara att inse, livet är inte en dans på rosor just nu.

Av varför inte - 22 mars 2013 11:25

Ok det är så fredag igen. Fan vad tiden går fort. Det har redan förflutit nästan fyra månader av detta år. Snart är det sommar, sen blir det jul och sen ännu ett nytt år. Livet rinner genom mina fingrar som vanligt men finns inte så jädra mycket jag kan göra åt det just för tillfället. Allt är mitt eget fel så får väl klanka ner på mig själv som vanligt. Är ju van så jag tar inte så illa vid mig längre.


I helgen blir det i alla fall att äta våfflor då våffeldagen infaller på en måndag och då får jag inte äta något sött. Så får väl anpassa dagen liten och ta våffeldag på lördag istället. Men det går ju bra det med.


Frustrationen som jag hade tidigare i veckan växer sig allt större och har kommit till en punkt där jag skiter i allt. Orkar inte hålla hoppet eller humöret uppe längre utan inser att livet suger och livet är över. Roliga tankar så här en solig fredag men vad fan vem bryr sig.

Av varför inte - 20 mars 2013 14:45

Idag har jag varit lite elak och självisk igen men egentligen skadade jag ingen med mitt beslut. Det gjorde bara livet lättare för mig och lite svårare för någon annan. Inget allvarligt men ändå lite besvär.

Är det inte tanken att man ska göra sitt eget liv enklare och mer bekvämt och inte andras? Är det inte så så tänker i alla fall jag leva efter den regeln för det passar mig. Så nu blev mitt liv i alla fall enklare och billigare med hjälp av mitt beslut.

Av varför inte - 19 mars 2013 11:32

Igår när jag kom hem såg jag en av bilarna på parkeringen hade strålkastarna på. Skulle jag ha sagt till om det? Gjorde i alla fall inte det för jag har kommit till en punkt i livet då jag inte orkar se efter alla andra och rätta till deras misstag. Vet inte ens vem människan är som äger bilen vad skulle jag göra, springa runt i alla husen och frågat folk? Nä aldrig i livet. Är man så dum att man går ifrån sin bil utan att släcka ljusen så får man skylla sig själv om batteriet är tomt morgonen efter. Dessutom är det ingen i dessa jävla hus som säger till om någonting.


Tror ni mig inte så här kommer ett exempel: Min bil hade ett litet problem med ett larm som började tjuta varje gång kupévärmaren satte igång kl 04 på morgonen. Tror du någon sa något? Ha, skulle inte tro det. Efter EN VECKA kommer grannen under mig ut på sin balkong en kväll och undrar om jag vet om att min bil tjuter om mornarna. Vilket jag inte visste (sover med öronproppar så jag hör ingenting om nätterna).

Undrade varför hon inte sagt till tidigare och hennes svar var: Trodde det var en katt som hoppade upp på motorhuven.


I EN VECKA? Den katten verkar ha tvångstankar i så fall. Så då bestämde jag mig för att inte säga ett skit om någonting till någon då ingen annan gör det.


Hade jag glömt att släcka strålkastarna så hade jag inte räknat med att någon skulle säga till mig. I mitt bostadsområde gäller: Sköt ditt och skit i andra! Lever efter detta nu.  

Av varför inte - 18 mars 2013 12:04

Känner mig frustrerad igen. Känslan kom plötsligt och vet egentligen inte varför. Vad är jag frustrerad över? Önskar att jag visste för då kanske jag kunde göra något åt det. Får väl hoppas att känslan försvinner och att man får känna sig så där avslappnad och energisk som jag gjort senaste dagarna.


Kanske vill jag att något händer då livet är såååå förbannat tråkigt men vad skulle jag vilja hände? Ännu ett problem att lösa. Problemen börjar hopa sig allt mer och snart har jag fler problem än lösningar.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards