one-life-to-waste

Alla inlägg under november 2017

Av varför inte - 15 november 2017 19:59

Har upptäckt att jag har en tendens att "stänga av" mig själv när folk runt omkring mig klagar över livet. På jobbet har folk en tendens att klaga över hur kallt det är på rummen, dagligen, flera gånger. Eller hur vädret är, kallt och ruskigt i november? Eller hur ont man har och hur synd det är om en.


Jag har inte ork att lyssna på allt detta klagande så därför stänger jag av mig själv vilket uppfattas som att jag är otrevlig då jag inte har några kommentarer. Men jag orkar helt enkelt inte höra dessa klagomål dag efter dag efter dag.


Är det för kallt sätt på dig kläder. Är vädret kallt och ruggigt, vad hade du förväntat sig i november?? Har du ont, ta en Alvedon och håll käften. DET BLIR INTE BÄTTRE AV ATT GNÄLLA.


Varför känner jag så här just nu? Över lag är vi på väg mot året mest deprimerande tid, julen. Därför har min juldepression satt igång redan nu, lite för tidigt men så är det. Det kommer att hålla i sig fram till slutet av januari....

Av varför inte - 15 november 2017 19:53

Har på sistone upptäckt när den bästa tiden på dygnet är för mig. Runt kl 20:30 då jag stänger av tv:n, släcker ner alla lampor och kryper ner i sängen med en bok. Att ligga där ungefär en timme med vetskapen att jag snart för blunda och komma bort från livet i nästan 8 timmar gör att jag längtar efter den tiden redan under förmiddagen dagen efter.


Vet att detta är en varningsklocka för att jag inte är värst lycklig eller glad just nu. Vet att jag borde göra något åt saken men så länge jag har mina timmar av sömn och jag slipper vardagen så fungerar jag fortfarande någorlunda.


Som nu, en halvtimme kvar till gyllene timmarnas början men att komma bort en stund i böckernas värld och sedan förhoppningsvis drömma mig bort ännu en natt.



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards