one-life-to-waste

Alla inlägg under oktober 2011

Av varför inte - 31 oktober 2011 21:19

du inte hör hemma på den här planeten och att i detta nu flyger dina riktiga vänner runt i universum och letar efter dig. Hoppas du att dem en dag ska hitta dig och ta dig med hem till en galax där någon faktiskt har saknat dig och älskar dig. Någon som tar emot dig med öppna armar och kramar dig i timmar och vill inte släppa taget. Någon som haft ett hål i sitt bröst som värkt enormt mycket av saknaden efter dig.


Så känner jag varje dag men hittills har ingen kommit för att ta mig hem.


ET phone home....but no one´s there!

Av varför inte - 31 oktober 2011 21:12

måla. Jag vill måla, tavlor. Kan inte rita, inte ens streckgubbar men skulle vilja måla tavlor. Dem skulle förmodligen inte föreställa någonting eller också föreställer dem det du vill att dem ska föreställa. Jag vill måla, tavlor med symboler, figurer, streck i alla dess färger.

Jag vill måla. !

Av varför inte - 31 oktober 2011 20:45

du en dag vaknade upp utan minne. Hela ditt liv är borta. Du känner inte igen någon. Skulle du acceptera det eller bryta ihop? Skulle du leva ditt "nya" liv som du tidigare gjort (efter vad alla berättar för dig) eller skulle du lyssna till alla och sedan ändra på det mesta?

Personligen skulle jag se fram emot att tappa minnet. Visst vore det tråkigt att inte minnas mina föräldrar men utöver det skulle jag inte sakna någonting. Jag skulle leva ett mer spontant liv, ett liv där jag inte överanalyserar allt.

Skulle inte vara rädd för att göra bort mig och inte tänka på jävla mycket på vad andra tänker och tycker. Skulle inte vara rädd för att tala om för folk vad jag verkligen tycker om dem.


Skulle nog vakna upp en morgon lycklig, lycklig över att inte minnas mitt gamla liv.

Av varför inte - 31 oktober 2011 14:52

Att folk jublade till beskedet att Saab skulle bli räddad av Pang Da och Youngman

men som jag skrev tidigare att det är inget att hurra för. Nu kanske produktionen ska bli kvar i Sverige men alla kommer tydligen inte få vara med och dela kakan. Nu kommer 500 anställda att säga upp och det var väl det man visste. Nu ska man ju vara glada att det "bara" är 500 och inte fler men tro mig ni är inte dem sista som kommer att få gå.


Det blir inte bättre bara för att själva företaget blir kvar. Om några år kommer dem på att: Aha vi sparar pengar genom att flytta till Kina och då blir alla av med jobben i Trollhättan.


Fly, fort som fan ni som jobbar på Saab, fly!

Av varför inte - 31 oktober 2011 14:43

Trodde inte att den svenska Melodifestivalen kunde bli sämre men tydligen hade jag fel. Att låta Helena Bergström vara en av programledarna kan inte bli annat än en flopp. Hon har ingen som helst utstrålning och det enda man tänker på när man ser människan är hennes mun av någon anledning. Retar mig på hennes hartänder. Tänk på det nästa gång du ser henne på tv.

Vad tänker du på när du ser Helena Bergström?

Tv
Av varför inte - 31 oktober 2011 14:14


Hanna vann finska Idol 2004 som programmets första vinnare och den mest framgångsrika vinnaren. Representerade Finland i 2007 års Eurovision song contest med just denna låt. Finalen det året gick i Helsingfors efter Lordis ENORMA succé året innan i Aten Grekland.


Av varför inte - 31 oktober 2011 13:16

4 239 195 023:dje personen i ordningen och

78 704 870 094:de personen som någonsin levt på jorden.


Kul information även om den är lite onödig.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards