one-life-to-waste

Alla inlägg under november 2011

Av varför inte - 14 november 2011 07:04

Ad astra per aspera – "Mot stjärnorna genom svårigheter"

Av varför inte - 14 november 2011 06:57

frågan om. I morse så stod det en idiot vid rödljusen och gjorde ingenting fast det var grönt. Efter att bilarna börjat tuta åt honom så bestämmer han sig för att åka när det slår om till gult så ingen annan bil hann åka. Sen när jag skulle svänga in på parkeringen på jobbet så svänger en bil framför mig från min sida av gatan när jag skulle svänga till vänster. Han svängde fram precis framför nosen på mig.

När jag sedan går på parkeringen på väg till jobbet ser jag en annan idiot göra samma sak vid samma korsning. Den här gången körde den idioten framför en mindre lastbil. Vad folk inte hade fattat var att det för första gången i vinter var halt ute. Vägen var alldeles frostvit och vid kraftig inbromsning så gled jag bara och jag har ändå vinterdäck på.

Tack till alla er idioter i bilar som såg till att jag fick en "underbar" start på denna måndag och vecka...... Om ni inte kan köra bil stanna hemma.......

Av varför inte - 13 november 2011 20:27

någon frågade dig om du var lycklig? Skulle du automatiskt svara: Ja så klart. Eller skulle du säga: Vi kan väl inte vara lyckliga hela tiden. Eller skulle du svara som jag: Nej så klart inte.


Om du svarat nej på frågan, vad skulle det krävas för att du skulle vara lycklig? Vilka skulle du bli tvungen att såra för att känna dig lycklig?


För mig är svarat nej av den anledningen att jag skulle såra allt för många för att jag skulle bli lyckligare. Än en gång tänker jag på andra istället för mig själv.


Hur många skulle stå i vägen för din lycka?

Av varför inte - 13 november 2011 19:46

Idag blev det dock lite tårta för att fira pappa men sen blev det också en promenad på 45 min. Jösses vad jobbigt det var, eller kanske inte men jag blev svettig vilket jag tar som ett bevis på att det hade någon sorts verkan på mig.

I morgon så börjar då mitt nya liv..... Får som sagt se hur länge det nya livet orkar leva innan jag ger upp.

Av varför inte - 13 november 2011 13:00

Absentem laedit, qui cum ebrio litigat – "Gräl med en drucken drabbar en som ej är där"

Av varför inte - 12 november 2011 23:09

och jag funderar på att gå och lägga mig och läsa en bra bok. Håller på att läser böcker av Nora Roberts och av någon anledning kan jag inte sluta läsa hennes böcker. Har hittat en ny favoritförfattare.

Har ikväll suttit och moffat i mig micropopcorn och sett på Scream award och nu är jag trött, igen. Gud vilket tråkigt liv jag lever.

Om jag levt ett normalt liv hade jag varit ute och festat nu istället för att sitta här och tycka synd om mig själv.

Att jag hellre går och lägger mig i sängen och läser en bra bok betyder bara en sak....jag är gammal.


Sängen + boken väntar.

Av varför inte - 12 november 2011 20:53

Lapin kulta.


Han som pratar i reklamen har då aldrig i sitt liv sagt ett finskt ord rätt. Varför inte låta någon som faktiskt vet hur det uttalas prata i reklamen.


Det uttalas med ett av alla bokstäverna , alltså inte två P utan ett. Hur svårt kan det vara egentligen.  Irriterar mig varje gång jag ser reklemen.

Lär er språket innan ni sätter tänderna i reklamen.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards