one-life-to-waste

Alla inlägg den 14 november 2011

Av varför inte - 14 november 2011 20:27

måndag kväll framför tv:n och NCIS. Det finns ju absolut ingenting bra att se på tv:n. Det är för mörkt i min lägenhet för att pyssla just nu.

Har någon några förslag på vad man kan göra, ensam en vardag?

Av varför inte - 14 november 2011 19:33

gått en liten promenad på 40 min. Blev lite svettig den här gången också, alltså förbränner jag någonting. Hittills allting gott.

Idag fick jag ännu ett paket med delar till mina små änglar. Nu har man något att pyssla med på kvällarna, få hjärnan att tänka på annat än att äta.

Av varför inte - 14 november 2011 14:57

vid läppen. Nu låter det kanske värre än det är. Svarta pormasker precis vid läppkanten. Gör jävulusiskt ont och det är ingen idé att klämma på dem. Det enda man kan göra i sådana situationer är att vänta tills dem blir "mogna" för då kommer pormasken ut vid lätt tryck. Men innan han/hon/det är mogen så spänner det och det ser ut som jag har fått en bula på läppen.  Allt ska man vara med om här i livet.......



Av varför inte - 14 november 2011 14:26

jag inte fått i mig någonting sött (eller nu ljög jag).

Till frukost på jobbet blev det marmelad på mackorna men inte så mycket. Förresten behöver kroppen lite socker för att kicka igång förbränningen. Nu var inte MÄNGDER vi pratar om.

Mackorna var fullkornsmackor så min mage håller i sig trim vilket den inte har gjort idag...... kan vara pepparsåsen igår som fick igång den.

Till kaffet vid frukosten på jobbet inget socken men mjölk (hur ska man annars kunna dricka det).

Till lunch blev en färdig shake av Naturdiet jordgubb, ett glas Proviva (för magen) och en mandarin.


Än så länge går det bra men det har gått mindre än 24 timmar av mitt nya liv.

Av varför inte - 14 november 2011 07:25

Nu är det bevisat (mer eller mindre) att jorden inte kommer att gå under 2012. Var det verkligen någon som trodde det? Att Maya folkets tideräkning slutade den 21 december 2012 kan ha att göra med att dem helt enkelt inte orkade räkna längre eller så dog dem ut (vilket också är bevisat) innan dem hann räkna längre.

Så för att sammanfatta: Vi kommer inte att dö i december 2012 utan om cirka 300 000 år när en asteroid ramlar ner på jorden och utplånar oss. Så bra då, kan känna mig trygg….. eller?

Av varför inte - 14 november 2011 07:04

Ad astra per aspera – "Mot stjärnorna genom svårigheter"

Av varför inte - 14 november 2011 06:57

frågan om. I morse så stod det en idiot vid rödljusen och gjorde ingenting fast det var grönt. Efter att bilarna börjat tuta åt honom så bestämmer han sig för att åka när det slår om till gult så ingen annan bil hann åka. Sen när jag skulle svänga in på parkeringen på jobbet så svänger en bil framför mig från min sida av gatan när jag skulle svänga till vänster. Han svängde fram precis framför nosen på mig.

När jag sedan går på parkeringen på väg till jobbet ser jag en annan idiot göra samma sak vid samma korsning. Den här gången körde den idioten framför en mindre lastbil. Vad folk inte hade fattat var att det för första gången i vinter var halt ute. Vägen var alldeles frostvit och vid kraftig inbromsning så gled jag bara och jag har ändå vinterdäck på.

Tack till alla er idioter i bilar som såg till att jag fick en "underbar" start på denna måndag och vecka...... Om ni inte kan köra bil stanna hemma.......

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards