one-life-to-waste

Alla inlägg den 3 november 2011

Av varför inte - 3 november 2011 21:30

BMW:n bytt åkfordon till Audi.

Nästa gång du är ute och åker och du ser en bil (du vet då där irriterande nära och du vill trampa ner bromsen och låta honom köra in i dig frivilligt) i backspegeln på väg att köra in i dig på väntan på möjlighet till omkörning så kan jag garantera att för ett par år sedan hade denna bil varit en BMW. Nu för tiden är det garanterat en Audi. För jönssarna som tidigare åkte i sina "coola" BMW:n sitter numera i sina Audin.


Jag hatar bilar som kommer för Tyskland. BMW, Audi, Volkswagen osv.

Ta reklamen för Volkswagen. Hur kommer det sig att folk vill åka i bilar som man gör reklam för och kallar Das auto. När man läser det så betyder det en sak men skulle du bara höra orden så betyder det att bilen är en dassbil = toabil. Haha. Toabil den perfekta benämningen på alla tyska bilar.

Av varför inte - 3 november 2011 21:24

Grekland gå i "konkurs"? Hur kan man som land låta sin ekonomi gå så käpp rätt åt skogen att man är tvungna att låna pengar från andra länder för att man över huvudtaget kan fortsätta vara ett land?

Att en person inte ha koll på alla sina utgifter och man går i personlig konkurs är en sak men ett helt land.

Personligen tycker jag att man ska låta Grekland leva med sina misstag. Inte ge dem några pengar utan låta landet fallera helt och hållet. För Guds skulle det är ju Grekland. Dem kan vi väl leva utan eller? Det gäller bara för er semesterfirare att hitta ett nytt land att åka till.

Vad har Grekland producerat för viktigt under åren? Grekisk yoghurt (hatar yoghurt grekisk eller någon annat land för den delen), getost, oliver, en och annan filosof som varit död i hundratals år.


Där ser ni att euron var ett STORT misstag.............!

Av varför inte - 3 november 2011 19:35

att göra av med 2561 kr på 25 min. Det kallar jag timpenning. Har definitivt valt fel yrke.


Så var man en aning fattigare då. Ja men det är inget fel på nudlar med chilismak, nudlar med baconsmak och nudlar ala naturell.

Av varför inte - 3 november 2011 12:09

Har många gånger suttit framför Lyxfällan och funderat på hur dumma människor är egentligen. Om man inte har möjlighet att betala räkningarna pga att pengarna helt enkelt inte räcker till varför tar man då ett lån vilket i sig innebär att nästa månad har du ännu mer räkningar att betala.

Sen tar man ytterligare ett lån för att betala räkningar och så tar man ännu ett osv. Till sist sitter man där med fem sms-lån och lönen täcker inte ens till en tredje del av räkningarna.

Vad gör man då? Jo man går och tar en lån till.


Skulle jag upptäcka att pengarna inte kommer att räcka till mina räkningar så skulle jag se över vad det är jag kan vänta med till nästa månad (ringa upp det berörda företaget) och vilka räkningar kan jag helt enkelt ta bort dvs säga upp t ex abonnemang av olika slag eller prenumerationer. Om jag så skulle sitta där utan fast telefon eller tv så skulle jag göra det för att slippa hamna hos kronofogden. Märker jag att jag inte kan betala bilräkningen så skulle jag försöka sälja bilen, den klarar jag mig utan.

I värsta fall skulle jag sälja av grejer hemma t ex tv:n, mina filmer, datorn, kameran, mobilen, vissa möbler osv. Skulle fixa till loppis med allt skräp jag har i källaren. Jag skulle göra allt för att få ordning på min ekonomi.

Tydligen tänker inte alla som jag.


T ex den här månaden har jag väldigt lite pengar att röra mig med pga oväntade utgifter på cirka 3000 kr. Räkningarna är dock betalda och det som kommer att bli drabbat är mitt matkonto men som tur är har jag lite kött på benen så jag kommer nog inte att dö av svält innan den 27 november då lönen kommer.

Av varför inte - 3 november 2011 11:18

det är som om någon slagit en hammare i huvudet på mig. Tröttheten kom som en blixt från klar himmel. Orkar knappt hålla upp ögonen….behöver verkligen semester eller åtminstone helg.


 

Av varför inte - 3 november 2011 09:11

med alla era påhopp på stackars Rihanna. Hon kan väl inte ro för att hon är sjuk. Försök själv att ställa er inför tusentals människor kväll efter kväll när ni är sjuka. Lovar att så fort ni har lite ont i halsen inte kan jobba.

Hon är en människa liksom du och jag och kan bli sjuk. Tyvärr så föll det sig då hon var i Sverige men det kunde lika gärna ha hänt någon annanstans. Låt henne vila upp sig. Sen att några hade lagt hela månadslöner för att åka till Stockholm och gå på konserten…… hur jävla dumma i huvudet är ni egentligen. Ingen, inte ens Rihanna, är värd en helt månadslön. Sitt och inte klaga sen att ni förlorat pengarna, ingen tvingade er att köpa biljetter. Förhoppningsvis kommer det ersättningskonserter som ni slipper köpa nya biljetter till.


Väx upp!


Det finns verkliga problem i världen som förtjänar att publiceras i tidningarna och inte några stackars fans inte fick se sin idol.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards