one-life-to-waste

Alla inlägg under november 2011

Av varför inte - 25 november 2011 11:16

ÄNTLIGEN är det fredag och snart får man fira helg. Denna vecka har varit jobbig av olika anledningar. I morse så var min första tanke: I morgon får jag sova, i alla fall till kl 8. Ska ut och julshoppa i morgon. Tänkte få alla julklapar klart nu istället för sen. Så har ju lönen kommit också så det blir lite roligare att shoppa då. Tyvärr ska man betala räkningarna också idag, får se hur mycket som blir över till shopping.


Har adventpyntat på jobbet idag. Lite mysigt med alla ljus nu när det är så mörkt ute eftersom den där förbannade snön inte behagar att komma.


I helgen ska ljus upp på balkongen. Får se om jag även i år för 10:de året i rad är ensam om att ha ljus på balkongen. Så klart det ska vara ljus varför har man annars en balkong för. Knäppa människor som bor i mitt hus. Ingen annan har under den tiden jag bott där haft någon som helst ljusarrangemang på balkongen till jul, förutom jag.

I början tyckte jag det var lite pinsamt med att vara ensam med en ljusslinga, min balkong syntes så tydligt. Nu bryr jag mig inte. Ska det vara så ska det vara.

Av varför inte - 24 november 2011 21:30

1 kg lättare, eller rättare sagt 1,2 kg lättare på lite över en vecka. Om det fortsätter så här så kommer jag till sommaren vara cirka 28 kg lättare.......... Låter bra. Det sägs ju att man ska gå ner i vikt lugnt och i lagom fart. Det här kallar jag lagom fart.

Av varför inte - 24 november 2011 14:18

Är det ok att dejta flera samtidigt? I så fall när ska man tala om för resp att han/hon inte är ensam om att slåss om din uppmärksamhet?


När blir dejtandet till något mer seriöst?

Dejtar man flera bara för att man ska känna sig säker på att få åtminstone en av dem? Fungerar det inte med han på fredagen så kanske han på lördagen är ett bättre kap eller han på söndagen kanske är ännu bättre.


Vad fan gör man när man märker att alla tre är lika intressanta och lika intresserade av dig. Alla vill att förhållandet blir mer seriöst.

Då står du där med tre killar och du måste välja en.


Eller väljer du? Eller fortsätter du att träffa alla tre ett tag till? I så fall vart går gränsen för otrohet? Kyss? Hångel? Sex?

Av varför inte - 24 november 2011 12:51

Igår kopplade jag in min "nya" digitalbox. Hade en sedan tidigare men efter att ha bytt från tv via telenätet till tv via fiber så fick man en ny box, precis likadan som jag hade. Kopplade i alla fall in den igår kväll och när jag skulle knappa in koderna för att starta boxen så tog jag tag i en fjärrkontroll och började trycka. När jag sedan skulle plocka undan kartongerna så insåg jag att fjärrkontrollen var till den gamla boxen. Betyder det här att jag kan gå hem till min kompis, ta med mig min fjärrkontroll och sedan byta kanal bara för att irritera henne? Ska prova det. Tydligen går en fjärrkontroll till alla boxar av samma märke.

Jag trodde att dem hade olika frekvensen för att undvika att när du byter kanal så byter även grannen kanal.

Av varför inte - 23 november 2011 14:30

tolkar jag det i alla fall som. Vad gör du resten av veckan? Hur skulle du tolka den frågan? Visst kan man fråga om man har några speciella planer men jag tolkar det som att om jag nu svarar att jag inte ska göra något speciellt så kommer han att fråga om vi ska ses. Har faktiskt svarat att jag inte har något speciellt för mig vad jag vet. Så vi får väl se vad han svarar. Tänker då inte träffa honom. Om någon säger att han snickrar lite nere i källaren om kvällarna vad tror du att han gör där nere? Man kanske inte ska fråga om man inte är beredd på svaret. Av det lilla jag fått vete så har jag för mig att han är en liten nörd. Inget fel i det men kanske inte vad jag söker. Han verkar inte ha mycket socialt liv (det har ju inte jag heller så det är väl inget fel i det), han verkar vara mycket nere i sin källare och fixar. Det är någonting med hans sätt att svara som gör att jag blir lite misstänksam. Är det normalt att avsluta varje mening med kram eller komma med uttryck som "Jag tänker på dig" efter ett par mail. Enligt honom så har han inte fått så många svar på sin annons och kanske därför han klänger sig fast dem han får och verkligen vill att det ska bli något av kontakten så att han överkompenserar allt. Är överdrivet snäll och "romantisk". Uih!

Av varför inte - 23 november 2011 14:29

Det enda man läser om nuförtiden i tidningarna är krig och elände. Man läser och tar till sig alla hemska berättelser men har så svårt att verkligen förstå hur det är att bo i ett krigshärjat land.

Tänk om du på morgonen när du vaknar inte vet om alla dina nära och kära lever efter nattens bombningar. Så fortsätter det dag efter dag i månader och ibland år.

Tänk att du inte vågar gå ut om dagarna för risken är stor att du blir skjuten. När du äntligen vågar dig ut för att gå till affären för att handla något att äta efter att suttit instängd i din lägenhet i en vecka och upptäcker att affären inte längre finns. Du har inget vatten att dricka, ingen elektricitet och ingen värme.


Vi tycker att det är en självklarhet att vi ska till affären när vi blir hungriga. Höjer värmen när vi fryser. Dricker ett glas vatten när vi blir törstiga. Sitter och surfar på datorn eller tittar på favoritserien på kvällarna. Du vet om att dina nära och kära just nu har det bra och lever.

Du behöver inte gå och lägga dig med en klump i halsen varje kväll över oron att kommer du att vakna i morgon bitti eller kommer en bomb att explodera och du dör.


Kom nu inte klaga på att din mobil inte fungerar eller internet är segt. Eller att affären hann stänga innan du kom fram. Du har möjligheten att gå till en annan affär runt hörnet. Klaga inte över att du har tråkigt. Det finns dem som skulle ge allt för att ha en tråkig dag istället för att sitta rädda och ledsna.

Av varför inte - 21 november 2011 20:15

kan göra en tråkig och mulen måndagkväll? Jag har absolut ingenting att göra. På tv kommer det inget bra och då har jag över 50 kanaler.....wow att det ens är möjligt att det inte kommer någonting sevärt.

Har inga bra böcker att läsa, väntar på tre som ska komma på posten närmaste dagarna. Vill därför inte börja på någon bok.

Har hur många filmer som helst i hyllan som jag skulle kunna titta på men är inte på filmhumör.

Gå och lägga mig kunde jag i för sig göra men då är risken stor att jag somnar och det blir morgon och jag behöver gå till jobbet och där är hon........


Har ni några förslag på vad man kan göra tråkiga, mörka höst/vinterkvällar?

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards