one-life-to-waste

Alla inlägg under oktober 2011

Av varför inte - 27 oktober 2011 14:15

Vad spelar det för roll att det är mest män som syns i tv-rutan? Är det någon annan som bryr sig än dem kvinnliga programlederna som inte fått jobben dem vill ha?

Kan detta bero på att männen är bättre och mer karismatiska än vad kvinnorna på SVT är? Gillar Lasse Kronér, Rickard Olsson och gänget. Det är dem man minns bäst pga att dem är bättre. Skulle program som Så ska det låta vara lika bra om man slängde in Belinda Olsson (som nu var den som klagat sist för tidningarna) som programledare?

Kan ni kvinnliga programledare sluta klaga, det är ju inte så att ni är arbetslösa, ni får bara inte dem bästa jobben.

Tv
Av varför inte - 27 oktober 2011 12:32

 


Visste inte att nallen hade en egen dag men tydligen är det Nallens dag den 27 oktober.

Av varför inte - 27 oktober 2011 11:30



Har sett originalet och den amerikanska versionen och båda fick mig att hoppa till ett par gånger.

Jag och min kudde var nära vänner den kvällen.


Av varför inte - 27 oktober 2011 11:30

1. Nightwish - Sleeping sun


2. Nightwish - Ever dream



3. Yö – Joutsenlaulu

(Videon dock inte med gruppen Yö)



4. Kotiteollisuus – Satu peikoista


 



5. Nightwish - Kuolema

 


6. Apocalyptica feat Ville Valo & Lauri Ylönen- Bittersweet


 



7. Lauri Tähkä - Pitkät pellot


 



8. Pekka Ruuska - Rafaelin enkeli


 



9. Olavi Uusivirta - Tuu mun vaimoksein


 



10. Uniklubi - Näiden tähtien alla

Av varför inte - 27 oktober 2011 10:33

Om nu Sverige hela tiden ska skicka tillbaka en massa asylsökande varför ens ta in dem. Är det inte bättre då att säga: Stopp vänd tillbaka, du är inte välkommen, än att släppa in dem i landet. Låta dem bo här i flera år, under vilken tid dem rotat sig, lärt sig språket, skaffat ett socialt nätverk och sedan skicka hem dem till de länder där dem inte har någon släkt eller någon som kan hjälpa dem. Man kan tydligen behandla människor som djur.

Av varför inte - 27 oktober 2011 09:32

Gissa vad jag gjorde med post it lappen med telefonnumret....? Ja inte ringde jag utan jag bestämde mig för att kasta lappen så nu är det försent att ångra sig. Vågade inte ta mig mod att ringa så varför älta om det. Gjort är gjort. Kan inte åka tillbaka i tiden och göra det ogjort.


 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards