one-life-to-waste

Alla inlägg under oktober 2011

Av varför inte - 31 oktober 2011 11:59

Hörde om planerna att höja pensionsåldern. Enligt någon sorts forskning som är gjord så mår dagens 70 åringar betydligt bättre än vad dem gjorde för ett antal år sedan och därför orkar dem arbeta längre.

Vad är det för skitsnack. Är man inte värd pension när man är 65? Alla 65 åringar är inte friska. För gudsskull alla 60 åringar är inte friska.


Att en massa politiker kan sitta och höja pensionsåldern är ett skämt. Dem behöver ju inte oroa sig. Dem sitter där vid sina skrivbord hela dagarna och då kan väl vem som helst om man så är 100 år fortfarande jobba. Tänk om man nu har ett jobb som kräver lite mer rörelser än att lyfta upp telefonluren ett par gånger dagen. Hur fan kommer det att gå för dem som i 40 år jobbat med tungt kroppsarbete, varför får inte dem gå i pension innan dem måste rullas ut med rullstol från arbetsplatsen?


Visst det blir dyrt att låta alla 65 åringar gå i pension det fattar väl jag också men kostar det inte mycket för staten med alla arbetslösa? Ut med pensionärerna och in med dem arbetslösa så att dem kan betala in lite skatt åt dem rika politikerna.


Tycker personligen att man inte skulle få jobba en dag över 65 vare sig du vill eller inte.

Av varför inte - 31 oktober 2011 08:49

I morse så vaknade man så "glatt" till att mobilen pep (har börjat använda den istället för den där förbannade klockradion) och kände att jag sovit en lång natt även om natten i sig inte var så värst lång. Somnade inte förrän 23:30 och för mig är det alldeles för sent med tanke på att man ska upp kl 06.


Det är svårt att lägga sig när man läser en bra bok. Har på senare tid upptäckt författaren Nora Roberts och hennes böcker. Av någon anledning har jag svårt att lägga ner böckerna på kvällarna, vill läsa vidare.


Vaknade ändå rätt utvilad. Lite kyligt ute men inte så farlig och var tacksam att det var ett par plusgrader då motorvärmarsladden inte var i. Det var aningen ljusare ute så det märks att det är vintertid. Nu har dock solen kommit fram och det ser ut att bli en solig och fin dag.


På jobbet är jag idag inte längre ensam….. skit också. Men tre dagar till och sedan får jag åter vara ensam.


Post-it killen har jag sagt adjö till efter att ha fått ett ultimatum från honom: Får jag ditt nummer eller så är det slut.

Visste inte ens att det startat men är det så han vill ha det så Bye bye.

Av varför inte - 29 oktober 2011 22:20


Jos sä tahdot niin, olen sulle joku aivan muu.
Jos sä tahdot niin, olen virhe, joita tapahtuu.
Jos sä tahdot niin, tulen jouluksi kotiin.
Jos sä tahdot niin, en enää lähde uusiin sotiin.
Jos sä tahdot niin, jään vahtikoiraksi ovelles
Tai painan pääni sun povelles.


Jos sä tahdot niin, et enää koskaan ole levoton.
Jos sä tahdot niin, kaikki minun myöskin sinun on.
Jos sä tahdot niin, otan sinun uskontosi.
Jos sä tahdot niin, on mulle valheesikin tosi.
Jos sä tahdot niin, muutan kirjoille Andorraan,
Jos vielä siellä sut nähdä saan.


Sillä ilman sinua hukun öihin sekaviin
Ja ilman sinua, no niin...
Ilman sinua olen puolitiessä helvettiin...


Jos sä tahdot niin, nimeäsi enää toista en.
Mut vaikka tahdot niin, kuvaas mielestäni poista en.
Jos sä tahdot niin, tulen kallioiden läpi.
Jos sä tahdot niin, what ever makes you happy.
Jos sä tahdot niin, tuon sulle Tiibetin vuoteeseen
Tai siirrän pohjoisen luoteeseen
Ja aina uudelleen ja uudelleen
Sun muistan joskus mua suudelleen.


Mutta ilman rakkautta hukun öihin sekaviin
Ja ilman rakkautta, no niin...
Ilman rakkautta olemme puolitiessä helvettiin...



Av varför inte - 29 oktober 2011 22:00

STÄLLA OM KLOCKA I NATT..... DU FÅR JU SOVA EN

 

TIMME TVÅ GÅNGER.

 

 

 

Av varför inte - 29 oktober 2011 20:30

Sitter och tittar på en dålig film med Robin Williams och zappar då och då över till Morden i Midsomer. Lyssnar på när grannarna har fest och äter mina favoriter ostbågar.

Annars så är detta en mycket händelselös kväll. Hatar helger men skulle inte vilja leva utan dem.........

Av varför inte - 28 oktober 2011 22:35

Råkar du vara under 15 år och ett stort Twilight fan hahahahahahahaha!


Förlåt är på ett sånt humör ikväll att jag bara måste få ur mig det.


Personligen kommer jag att se filmen om och om utan att behöva ta med mig en "vuxen" vet ni varför?  För att jag är vuxen!!!!

Av varför inte - 28 oktober 2011 15:45

 1. Johnny Depp.

Säg något han inte varit bra i. Från Terror på Elm Street till Pirates of the Caribbean. Långt hopp och mycket har hänt därimellan. Han har spelat allt frånEdward Scissorhands till Willi Wonka till Ichabod Crane till John Dillinger till den galne hattmakaren till Ed Wood samt många många fler minnesvärda roller.


 


2. Tom Hanks

Joe och vulkanen, någon som kommer ihåg den? Sedan dess har det blivit avsevärt bättre filmer gjorda. Sleepless in Seattle, You´ve got mail, Apollo 13, Rädda meniga Ryan, Den gröna milen, Da Vinci koden, Änglar och demoner. Lista kan göras lång men låter bli.


 


3. Michaell Sheen.

Mannen som spelat Tony Blair fler gången än någon annan skådis och som spelat allt från David Frost till vampyren Aro. Twilight är dock inte första gången han har att göra med mystiska varelser och då är inte Drottning Elisabeth inräknad.........


 



4. Robin Williams

Säger bara Nano nano. Hysteriskt rolig ibland (Old dogs) till otroligt tråkig ibland (Jumanji).


 


 5. Reese Whitherspoon

Det är en skådis som klarar allt från drama till komedi samt lite tecknat däremellan.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards