one-life-to-waste

Alla inlägg under oktober 2011

Av varför inte - 28 oktober 2011 10:30

Efter mycket funderande kom jag fram till den här listan. Är inte helt nöjd med den men jag står för den för tillfället. Jag får kalla den här min Internationella lista över topp 10.


1. Muse – Supermassive black hole

 


2. Muse – Uprising

 


3. Within temptation – Stand my ground



4. Linkin park – New Divide

 


5. Evanescence – My immortal



6. Metallica – Unforgiven

 


7. Paramore – Decode 
 


8. Pink Floyd – High hopes



9. Rihanna – Russian Roulette



10. 30 seconds to mars - A Beautiful Lie

Av varför inte - 28 oktober 2011 10:00

Kommer ni ihåg serien Ed som gick för några år sedan? Där köpte Ed Stevens en bowlinghall i sin gamla hemstad och blev en bowlande advokat. Det vill jag också göra alltså köpa en bowlinghall. Kan egentligen ingenting av bowling förutom att jag tydligen är ganska bra på det. Skulle vilja driva en genuin gammal amerikansk bowlinghall.


 

Av varför inte - 28 oktober 2011 09:40

Some say love it is a river
that drowns the tender reed
Some say love it is a razer
that leaves your soul to blead


Some say love it is a hunger
an endless aching need
I say love it is a flower
and you it's only seed


It's the heart afraid of breaking
that never learns to dance
It's the dream afraid of waking

that never takes the chance
It's the one who won't be taken
who cannot seem to give
and the soul afraid of dying

that never learns to live


When the night has been too lonely
and the road has been too long
and you think that love is only
for the lucky and the strong
Just remember in the winter

far beneath the bitter snows
lies the seed
that with the sun's love
in the spring
becomes the rose


 

Av varför inte - 28 oktober 2011 09:27

Anders Behring Breivik, han som placerade en bomb i Oslo och sköt massa ungdomar på Utöya vill ha straffrabatt då han inte sköt dem allra yngsta barnen.

Får man rabatt för sånt? Han ska inte ha någon "rabatt" utan han ska ha ett högt straff och det straffet multiplicerar man med antal människor han dödat. Han ska inte få vara en fri människa på resten av sitt liv.

Av varför inte - 28 oktober 2011 09:21

Efter gårdagens haveri hos Swedbank är folk beredda att byta bank. Ska man göra det i sådana här lägen? Och till vilken bank då? Alla banker har vid något tillfälle haft datastrul så vilken j-vla bank ska man byta till.

Gårdagens haveri berörde inte mig mer än att mina räkningar blev betalda nästan vid midnatt istället för tidigare på kvällen. Hade jag behövt betala något under kvällen så använder jag …du vet sådana små pappersbitar eller metallbitar med figurer och siffror på…du vet PENGAR. Sådana existerar fortfarande även om vissa inte tror det.

Av varför inte - 28 oktober 2011 07:18

Ok igår var det löning och som alla andra löningsdagar tänkte jag betala mina räkningar. Så blev det ju inte.

Hade också tänkt gå och lägga mig rätt tidigt då jag kände mig trött. Nu kom jag inte i säng förrän 23:30 vilket inte är tidigt för mig med tanke på att jag skulle upp kl 6.

Visst är det bra att ha en internetbank, enkelt och du kan göra dina bankärenden när du vill och vart du vill. Tydligen inte igår hemma hos miljoner människor.

Swedbank hade STORA problem med ALLT. Så efter att ha fått veta att problemen skulle vara lösta kring 22:30 satt och uppe och väntade. Fick vänta till kl 23 innan det så äntligen gick att göra av med lite pengar. Gissa om jag var trött efter det...he..skulle inte tro det.

Låg i sängen och försökte sova men då började tankarna snurra istället. Han på post-it lappen dök upp ett antal gånger. mitt liv generellt dök också upp. Tankar som att varför bry sig, det är försent, jag är för gammal.

Jobbiga tankar en torsdag kväll kl 23:30, en kväll då man bara ville sova och glömma allt.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards