one-life-to-waste

Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av varför inte - 11 oktober 2011 15:00

Skulle ändra färgen på lejonet till blått. Det vita i lejonet (svärdet, armen samt svärdet under honom) skulle få vara vitt. Blommorna skulle jag antingen skippa eller ha i ljusrosa. Ingen bakgrund.


 


Är man finsk så ska man våga visa det...... Ska tänka på saken och återkommer om det skulle bli en tatuering någon gång.
Tycker annars han är rätt snygg.

Av varför inte - 11 oktober 2011 10:32

Sticks and stones may break my bones but words will never hurt me!

Av varför inte - 11 oktober 2011 09:30

"Lättare att bryta upp i storstaden"

Vi gifter oss. Sedan separerar vi.
Skilsmässorna ökar – och värst är stockholmarna.
– Vi knyter an mer till arbetet i dag än till partnern och relationen. Många väljer den enklaste vägen och skiljer sig, säger Eva Rusz, relationsexpert och psykolog.


Läste detta på Expressen. Det verkliga svaret är att folk ger upp för lätt. Först gifter man sig för fort och man tror att livet för alltid kommer att vara som det är under nyförälskelsetiden. Men så helt plötsligt kommer vardagen i kapp och man inser att man är gift med någon som man egentligen inte känner och i stället för att lära känna sina respektive går man den lätta vägen och ansöker om skilsmässa.


Visst nu anser säkert många att jag ska inte uttala mig då jag varken är gift eller har en relation. Men jag har sett allt för många som gett upp bara för att det blir lite jobbigt. Alla relationer har jobbiga perioder. Istället för att dra kanske man kan sätta sig ner och prata. Har man efter att ha pratat ut ordentligt ändå insett att man inte hör ihop kan man gå skilda vägar.


I artikeln var det en massa bilder på kändisar som skilt sig och det är väl ändå dåliga exempel. Säg ett kändispar som har förblivit gifta mer än ett par år? Har dem det så är det pga att dem inte gett upp som dessa yngre kändisar verkar göra. Förresten är det ju så lätt för dem att hitta en ny kärlek………


Personligen tror jag inte på äktenskap. Förstår inte varför man ska gifta sig. Tanken att gifta mig har nog aldrig slagit mig. Tycker att man kan leva tillsammans, skaffa barn, hus och allt det där men inte gifta sig. Vill man har en ring på fingret, förlova er då men gift er inte för Guds skull.


Och allt vad ni gör ha inte gemensam ekonomi. Betala gemensamma räkningar tillsammans men låt honom inte komma i närheten av dina sparade pengar. Tala inte ens om att du har sparade pengar förrän du vet att du absolut kan lita på honom till 110 %. Mina hårt sparade pengar är mina och ingen annans.

Kan tänka mig att många nu reagerar på detta inlägg men att: Så kan man ju inte tänka. Med den attityden får du aldrig någon man.

Nä det kanske jag inte får men vem bryr sig?

Av varför inte - 11 oktober 2011 09:15

Vad får dem att ta det steget? Varför vågar man inte be om hjälp men man vågar ta sitt liv?
För många är dock ett självmordsförsök ett rop på hjälp men anser att man ska göra något innan människan går så långt som till ett försök.
Själv vågar jag inte be om hjälp men jag vågar inte heller ta mitt liv. Tänker för mycket på hur min familj skulle ta det men mest pga att jag är för feg och att jag vill leva. Har för många fördelar som väger tyngre än nackdelarna.
Förresten skulle jag aldrig ta livet av mig för då skulle alla dem som inte vill ha att göra med mig vinna och det kan dem inte göra, över min döda kropp.
Jag ska fortsätta förpesta deras liv på samma sätt dem förpestar mitt.
Jag är här för att stanna.......

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards