one-life-to-waste

Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av varför inte - 5 oktober 2011 10:08

Varför blir det kö till däckbyte? Byter inte människor sina egna däck? Åker alla till verkstan och får det gjort? Är inte det att slänga pengarna i brunnen? Varför inte byta däcken själv? Klarar jag av det så klarar alla av det. Tycker det är slöseri med pengar och resurser då verkstäderna då kanske hade tid att fixa "riktiga" bilproblem istället för att byta sommar/vinterdäck.

Här kommer en instruktion till hur man byter däck

  1. Se till att bilen står på plan mark.
  2. Dra åt handbromsen.
  3. Ta fram domkraften.
  4. Lägg domkraften under bilen, nära däcket som ska bytas och lyft upp bilen så pass mycket att däcket snurrar fritt.
  5. Ta fram bultnyckeln.
  6. Öppna och ta bort bultarna på däcket.
  7. Ta bort däcket.
  8. Sätt dit det nya däcket.
  9. Sätt tillbaka bultarna och dra åt dem, dock inte för hårt.
  10. Sänk ner bilen.
  11. Sätt domkraften vid det andra däcket.
  12. Byt detta däck på samma sätt som den förra.
  13. Efter att du bytt båda däcken sänk ner bilen.
  14. Gör samma sak på andra sidan.

Dada…nu har du bytt däck. Är det verkligen värt att betala någon annan för att få det gjort?

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards