one-life-to-waste

Alla inlägg under september 2011

F-n

Av varför inte - 28 september 2011 20:15

Vad livet kan vara tråkigt ibland. Jag spenderar min tid framför dumburken och mår sämre och sämre. Jag hatar mitt liv, jag hatar mig själv och mest av allt hatar jag alla andra.......
Hur kan livet vara så jävla tråkigt. Varför finns det ingenting att göra. Det är så tråkigt att jag nästan längtar tillbaka till jobbet. Undra om man skulle gå till jobbet i morgon och tjäna lite pengar istället för att sitta här och vänta ut tiden.


Hatar, hatar, hatar ALLT......


Detta är mitt liv. Är 30+ och så här kommer jag att spendera resten av mitt "underbara" liv.


Ach, drop dead.

Av varför inte - 28 september 2011 19:37

Farsan klagar till mig över att morsan inte gör som han vill. Morsan klagar till mig för att farsan är som han är. Jag sitter i mellan och lyssnar, lyssnar och tar in. Åker sen hem och så fort jag stigit innanför dörren kommer tårarna. Jag orkar inte med det här.

Nu skulle man kunna tro att mina föräldrar är skilda men icke sa nicke. Kanske vore det en idé som man skulle lägga fram. Jag skulle definitivt må bättre då.


Problemet är att jag inte har någon att ventilera till utan håller allt inom mig och till sist exploderar det ut i tårar som kan vara en kväll. Bara att sitta här och skriva om det gör att jag börjar gråta.


Jag orkar inte längre. Det är stunder som denna som får mig fundera om det verkligen är värt det.........

Av varför inte - 27 september 2011 22:00

Är det fler än jag som drömmer om att fiska krabba på Berings hav? Skulle inte tro det.

  



Är ett stort fan av serien Deadliest catch (Dödlig fångst), har följt serien sedan avsnitt ett.

Jag skulle nog vilja prova på att fiska kungskrabba eller snökrabba. Helt nog kungskrabba, mindre med snö, is och stora vågor. Värsta perioden är nog efter jul när dem ska ut och fiska snökrabba. Ska helt ärligt erkänna att jag grät floder när kapten Phil Harris dog. Mr Deadlies catch.


Kommer att sakna honom i kommande säsong, det blir sig inte likt. Min "favoritbåt" är i alla fall Northwestern med Sig Hansen i spetsen. Måste väl hålla ihop vi skandinaver eller hur? Kul att höra killarna prata norska ibland…..

något Hansen bröderna tydligen talar flytande. Skulle inte tacka nej till att få jobba med Edgar…….hihi.

Fast nu har den chansen försvunnit då han bestämt sig för att hänga upp sina fiskekläder och leva ett mer "normalt" familjeliv. Miss you Edgar.




 














Av varför inte - 27 september 2011 17:30

Vet inte om jag har dem klassiska symtomen för depression men har nog en släng av det. Ena dagen är allt hur bra som helst och andra dagen kan livet vara jobbigt att leva och ingenting känns bra.
Nu kommer inte dessa svängar dag till dag utan kan även komma under en och samma dag. Kan på morgonen känna mig hur pigg och glad som helst. Några timmar senare kan jag se rött och känna mig irriterad över allt. Har dock hittat den röda tråden till detta…. min arbetskollega. Allt känns hur bra som helst när jag kommer till jobbet (börjar mycket tidigare än alla andra) men när personen i fråga dyker upp ändras mitt humör och jag vill inte ens prata med henne. Om hon kommer in på mitt rum för att se god morgon så svarar jag kort tillbaka och försöker se ut som om jag har jättemycket att göra. Så har det varit nu ett par veckor. Kanske behöver jag semester från det här stället eller kanske har jag helt enkelt tröttnat på min enda arbetskamrat. Att vi är två gör ju att jag måste se människan dag efter dag efter dag (ja ni fattar).


 

Av varför inte - 27 september 2011 16:30

Hittade den här artikeln i Expressen. Kan det finnas något mer perfekt ställe att åka till. ÄLSKAR serien Twin Peaks.



"I verklighetens Twin Peaks"

Kaffet och körsbärspajen är inte så "förbannat" goda som agent Cooper sa.
Men vad gör det när allt annat uppfyller förväntningarna.
Följ med till verklighetens Twin Peaks - på tisdag är det 20 år sen sista tv-avsnittet sändes

Motorvägen fortsätter över bergen när avfarten till North Bend kommer. Ursprungligen indianland, nu en lantlig sovstad till Seattle. Den dramatiska naturen är slående, rostiga tågvrak och skamfilade trähus fyller samhällets ytterkant.


Det var här och i intilliggande byn Snoqualmie som regissören David Lynch filmade de suggestiva utomhusmiljöerna till tv-serien Twin Peaks.
Vattenfallet i inledningsscenen, platsen där Laura Palmer dödades, polisstationen, Great Northern Hotel, kaféet med körsbärspajen - allt finns här.


Den 21 juni är det 20 år sedan sista avsnittet av den populära serien visades, men fansen kommer fortfarande.
På Twede's Café - verklighetens RR Diner - säljer de en hemmaritad karta som visar var alla inspelningsplatser ligger.


- Det kommer hit folk hela tiden på grund av serien, varje dag, säger ägaren Kyle Twede.
Originalbyggnaden brann ned i juli 2000, dagens kafé har få likheter med fiket i Twin Peaks.



Den öde tågkyrkogården

Träpanelerna är borta, i stället täcks väggarna av en samling gula Tweety-figurer, och körsbärspajen kommer mer sannolikt från något köpcentrums frysdisk än från hemmagjorda recept.
Men efter huvudpersonen agent Coopers legendariska - och upprepade - beställning av körsbärspaj och "en förbannat god kopp kaffe" i så gott som vartenda avsnitt är kaféet fortfarande den största symbolen för hela serien.


- Folk kommer för att handla souvenirer och titta på bilder, säger en servitris som arbetar på Twede's Café.


Vattenfallet Snoqualmie Falls ligger par kilometer utanför North Bend. I den imponerande vyn från tv-seriens intro dånar vattnet nedför det 82 meter höga stupet. Skådespelet är ännu mäktigare på riktigt, och via en träplattform kan besökare promenera längs klippkanten.


Direkt ovanför fallet, omgivet av vattenånga, står bruntimrade Salish Lodge, i dag en lyxig spa-anläggning till utseendet identisk med seriens Great Northern Hotel. Nedanför vattenfallet fortsätter floden till den strand där Laura Palmers kropp hittades i serien. I själva verket ligger platsen flera mil bort, i närheten av Kiana Lodge i Poulsbo väster om Seattle.


I North Bend finns den öde tågkyrkogården längs landsvägen lika mystisk nu som i serien Twin Peaks


 

Tv

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<<
September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards