one-life-to-waste

Alla inlägg under september 2011

Av varför inte - 22 september 2011 12:05

nu ska jag bara se till att hitta ett bra ställe men en lagom stor kulle, ta reda på hur man bygger och hur mycket det kostar....


 


Ser det inte helt underbart ut och det är ett riktigt hus i Wales.


 

Vill ha, vill ha, vill ha. Varför bo i en tråkig lägenhet när man bo i ett hobhus.

Av varför inte - 22 september 2011 10:26

hela tiden ska ha det värre än du har. Satt nu på morgonen på fikat och berättade då att jag åter börjat få ont i nacken med huvudvärk och pirrningar i huvudet. Är otroligt stram i nackmuskulaturen och det gör förjävligt ont att stretcha huvudet (som jag blivit tillsagt att sjukgymnasten att jag måste göra…). Upptäcker att medan jag berättar detta börjar "kollegan" stretcha sin nacke och innan jag ens berättat färdigt kläcker hon ur sig att hon också har ont och är stram i nacken. Det var inte henne vi pratade om…. Jag skiter fullständigt i att hon har ont i nacken. Det var min nacke vi pratade om..


Säger sedan att jag även på sistone börjat få mer besvär med halsbränna och har knaprat Novalucol som godis. Då börjar hon klämma sig själv på magen och berättar att hon har lite IBS-symtom och att hon sovit dåligt i natt pga magbesvär.


Igen det var inte henne vi pratade om. Att ha lite IBS-besvär är väl ingenting, har haft ont i magen i över ett år med halsbränna och IBS-symtom.

Nu är inte jag en person som gillar att prata om mig själv men när jag säger något vill jag att man lyssnar till punkt innan man börjar prata om sina besvär.


Hennes problem är att hon älskar att prata om allt och hon har en tendens att aldrig komma till poängen då hon sticker iväg i sidospår rätt ofta.

Av varför inte - 22 september 2011 10:15

Är det någon som kommer ihåg tv-serien Automan från 80-talet? Ingen som jag pratat med gör det. Många har sagt att jag drömt ihop hela historien men Googlar man så hittar man.

Tyvärr blev det bara en säsong och den visades inte i sin helhet. Kommer ihåg Automans dräkt, hans bil och hans "prick" som jag kallade honom, hans sidekick (enligt Google) Cursor.

Så till alla er som inte trodde på mig: Hah!



 



 


"Pricken"

Tv
Av varför inte - 22 september 2011 10:05

We are never so lost that angels can´t find us!


 

Av varför inte - 22 september 2011 10:03

Nu när tyfonen härjar i Japan är alla åter oroliga för kärnkraftverken där.
Förstår inte all panik över lite radioaktivitet. Är det inte bra att vi
alla kommer att bli självlysande, det är ju snyggt. Då kan vi röra oss fritt i mörkret och behöver inte vara rädda för att någon ska hoppa på en i en mörk gränd…….


Ok förstår paniken men ändå inte. Varför skapa mer panik än nödvändigt. Vänta till vi få alla information innan man börjar skrika och gapa om att vi alla ska bli radioaktiva. Förresten så ligger Japan en bra bit längre bort en Tjernobyl så halterna borde inte bli lika höga om nu något katastrofalt skulle hända.  


Nu kanske någon besserwisser kommer med någon idiotisk kommentera om att radioaktivitet kan sprida sig över oss även om Japan ligger på andra sidan jorden och det fattar jag väl, jag är ingen idiot. Försöker bara se det positiva i katastrofen. Orkar inte stressa upp mig för ännu en sak.


Om jag kommer att dö som en självlysande zombi vill jag inte veta det förra max ett par dagar innan, orkar inte veta om det också.



 

Av varför inte - 22 september 2011 09:59

Var häromdagen och hälsade på mina föräldrar. Vi hade det riktigt trevligt tills……… Min kära bror med flickvän kom. Kände direkt att detta kommer inte att gå bra. Så jag packade ihop mina saker och åkte hem efter ett lite halvtrevligt "Hej" och "Hejdå".


Kände sedan resten av kvällen att jag mådde dåligt. Inte kräkdåligt utan psykiskt dåligt. När jag tänkte efter som började den känslan så fort dem steg in genom dörren. Känslan har väl egentligen inte försvunnit helt ännu även om detta hände för flera dagar sedan.


Satt på kvällen hemma och lät tårarna komma men tänkte sedan att: Varför ska han få mig att må så här?


Att dem sen satt och klagade över hur dem ska råd med saker och till inför mina föräldrar tolkar jag som att dem tiggde om pengarna även om dem inte sa det rakt ut. Känner jag min kära far rätt så kommer han så klart att hjälpa dem. Det är ju så synd om dem…. Bullshit.

Dem är vuxna människor, låt dem sköta sitt eget liv.


Ännu en gång fick jag en känsla av att jag försvann i rummet när dem kom. Jag blev osynlig. Kändes ännu en gång att mina föräldrar egentligen bara behöver ett barn. Vad ska dem med mig till när dem har deras "underbara", "mogna" son som inte gör mer än nödvändigt för sina föräldrar och för att inte tala om vad han gör åt sin syster…..INGENTING.



Av varför inte - 22 september 2011 09:57

Har på jobbet under en tid haft problem med att lyssna på radion via nätet.


Tydligen har man på något sätt blockerat det då det tar för mycket kraft och plats för att alla andra system ska fungera normalt.


Efter mycket vånda med datorn gav jag upp men upptäckte att jag kan inte jobba om det är tyst i rummet. Enda lösningen var att gräva fram en hederlig gammal radio som pluggas in i eluttaget. Sedan uppkom nästa problem. Ingen signal i rummet. Efter att sprungit runt med radion i alla hörn av rummet tyckte jag mig höra något högst upp på bokhyllan i ett hörn. Tydligen är rummet en bunker där inget tar sig in och förmodligen inte ut heller.

Ställde ner radion och började veva runt på knappen och till slut fann jag: Musik.


Till min fasa insåg jag efter ett tag att det P3 jag fått in och detta var det enda jag fick in förutom något som bara kan beskrivas som barockmusik….jaiks.

Tänkte att jag ger det en chans, dem spelar väl musik ett par gånger om dagen i alla fall eller?


Har till min förvåning upptäckt att dem spelar faktiskt musik mer än ett par gånger dagligen. Flera gånger i timmen faktiskt. Har även upptäckt att morgonprogrammet: Morgonpasset är helt underbart. En morgon satt jag och skratta så jag höll på att kissa på mig när programmet hade besök av komikern Anders Jansson. Det kändes skönt att få skratta så….. Han är ju skitrolig.


Vill bara säga att jag hade fel. P3 går att lyssna på om dagarna….. vem kunde tro det?

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<<
September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards