one-life-to-waste

Alla inlägg under december 2011

Av varför inte - 1 december 2011 12:27

 


Många lever med denna sjukdom direkt eller indirekt. Många har också förutfattade meningar om sjukdomen och personerna som lever med den.

Förstår inte varför dessa personer ska behöva utstå diskriminering. Du skulle väl aldrig diskriminera någon som har cancer eller diabetes.

Sjukdomar smittar inte via en kram, ett handslag eller en kyss. Sjukdomen gör inte den drabbade till en sämre människa. Sjukdomen gör dig som anser någon annan vara mindre värd till en sämre människa.

Av varför inte - 1 december 2011 12:17

Ett hjärta som är snällare och som försöker se det goda hos alla.

Ett hjärta som får mig at bli en mer förstående och tillmötesgående person. Någon som inte helt tiden har en massa negativt att säga. En person som folk över lag tycker om och skulle vilja umgås med utan att behöva känna sig tvingade. En person som är gladare, har bättre tålamod och som är lugnare, mer harmonisk.

Av varför inte - 1 december 2011 12:14

är när man införskaffar sig antirynkkräm för första gången. Gjorde detta igår. Har dock inte börjat använda det ännu då jag är så förbannat trött på mornarna och det sista jag tänker på då är fighten mot rynkorna. Kanske börjar jag i morgon eller i helgen. Förnekelse vad är det?

Av varför inte - 1 december 2011 12:12

är visserligen gott men det är godare precis nylagat. Hemmagjorda fiskpinnar av sej mmmmmmmhhhhhhh.

Av varför inte - 1 december 2011 11:18

en aning. Har fortfarande dåligt samvete men vad kan jag göra åt det?


Jag är en alldeles för känslig person. Saker och ting tar hårt på mig och ältar allt fram och tillbaka.

Nu vill jag att någonting positivt händer som överväger det negativa........ ja hoppet är det sista som lämnar ett sjunkande skepp.

Av varför inte - 1 december 2011 10:11

då jag precis skrikit åt min stackars hund. Han satt där i hörnet och bara titta på mig och inte riktigt förstod vad som var fel. Nu blev jag inte arg på honom utan anledning. Han hade tuggat i sig saker han inte får och jag blev helt enkelt arg. Stängde in honom i ett rum (tillsammans med mat, vatten och bur. Är väl ingen djurplågare heller) och sa inte ett ord till honom utan gick därifrån.

Direkt efteråt fick jag dåligt samvete och sitter nu här och gråter. Ser honom framför mig där han satt alldeles ihopsjunken i hörnet och tittade på mig med sina oskyldiga ögon......

Jag tycker det känns fördjävligt när djur far illa och det tar hårt på mig varje gång jag är arg på honom. Han är en hund. Hundar tuggar i sig saker.

Nu snurrar tankarna på honom ensam och ledsen där hemma. Han är förmodligen inget av detta utan han är nog i färd med att tugga i sig ett bord eller nåt.

Av varför inte - 1 december 2011 08:46

Köpte mig en hoppren idag. Inte till mig själv så klart. Stackars ren, han skulle inte klara av att ha mig på ryggen. Det skulle bli a big bang om jag satte mig på honom. Nä, den är till minstingen i familjen. Ännu en julklapp avklarad. Nu är jag definitivt klart med klapparna.........


 


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards