one-life-to-waste

Alla inlägg den 19 december 2011

Av varför inte - 19 december 2011 12:05

över att Saab gått i konkurs? Ärligt talat att dem inte gjort det tidigare. Det hade nog underlättat för en hel del människor. Dem stackarna som gått och hoppats på att det löser sig måste du inse att dem är arbetslösa och inte har någon inkomst längre.

Storföretagen tänker inte på dem anställda. Deras egna löner är ju garanterade..... så dem kommer nog att få en bra jul i år. Förmodligen kommer många av dem också äta sin skinka/kalkon eller vad fan dem nu äter med god aptit och utan en tanke på dem som kanske inte har råd att fira jul pga deras inkompentens.



Av varför inte - 19 december 2011 10:56

Har nu fått ur mig det mesta jag känner till min kollega. Ibland är det bra att ha arbetskamrater. Tycker dock synd om henne att hon fick höra mig klaga men hon verkade inte arg för det. Hon kom t om till mitt rum efteråt och fortsatta prata en stund. Hon vet lite grann hur min hemsituation är så hon förstår mig.

Är fortfarande förbannad och kommer inte att ha någon som helst kommunikation med min bror men det känns bättre och har mindre tryck över bröstet. Skönt att ha någon som lyssnar...... Jobbigt att hålla allt inom sig. Var på väg att spricka i morse.


Ok nya tag och i morgon är en ny dag. Förhoppningsvis är då mindre förbannad och mer glad. Jag slipper ju ha en bror......

Av varför inte - 19 december 2011 07:28

Vaknade i morse innan klockan pep. Detta kanske inte är så konstigt egentligen men med tanke på att jag inte somnade förrän närmare kl 01 och klockan pep kl 06 så kanske det är lite konstigt.

Såg mig i spegeln i morse och fick mig en liten chock. Ögonen är alldeles uppsvällda och puffiga. Kan det vara av allt gråtande igår kväll/natt????

Idag vet jag inte riktigt hur jag känner mig. Tom, apatisk. Känner egentligen ingenting. Orkar inte känna någonting längre. Skiter i allt. Bäst så för då slipper man känna någonting.

Har en lugn vecka framför mig och slipper vistas i samma rum som brorsan. Det kommer dock bli problematiskt till jul men ska bita mig i tungan och inte säga någonting alls till honom. Han kommer att vara som luft för mig.


Nä nu ska jag inte tänka på det mer för nu känner jag hur tårarna kommer.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards