one-life-to-waste

Alla inlägg den 15 december 2011

Av varför inte - 15 december 2011 14:52

Ibland blir saker och ting inte som du tänkt dig. Ibland går det käpp rätt åt helvete och därifrån är det svårt att komma upp. Ibland känns allt bara så hopplöst och sen ibland, bara ibland kan man ha en bra dag men den känslan försvinner ganska snabbt. Lite som en blixt från klar himmel slår ensamheten och tårar mot en. Då finns det ingenting som kan få stopp på dem utan det bästa du kan göra är att låta dem rinna. Efteråt känns det fortfarande deppigt men ändå lättare på något vis.


Kan tänka mig att i jul kommer dessa tårar att rinna mer än vanligt. Är inte en av dessa tusentals som inte har någon familj att fira julen med. Har familj men ingen egen familj. Har föräldrar och syskon men känner mig alltid utanför deras liv.


Känner mig tom inombords. Känner mig ihålig och tom. Tömd på all energi. Jag är den enda Energizer bunnyn som batteriet tagit slut på…………..


 

Av varför inte - 15 december 2011 12:57

Har nu stängt av min mobil (inte min riktiga mobil dock) och tänker inte längre svara på hans frågor. Dem blir mer och mer invecklade och klarar inte längre av att svara på dem helt ärligt. Så för att slippa ljuga för honom och för mig har jag nu stängt av mobilen och tänker låta den vara avstängd.

Kunde inte säga det jag egentligen ville till honom så då är det bäst att jag bara försvinner. Lugn nu... alla ni moraltanter.... skrev dock ett sista sms där jag förklarade läget (mer eller mindre) och där jag bad om ursäkt och att jag f rom idag inte kommer att svara på fler sms. Vet inte om han har svarat men det ska jag inte bry mig om......

Ska f rom idag skita i män, kärlek och lycka. Det är bevisat att detta inte är menat för mig.


Ska bli nunna................ Otur bara att jag inte tror på Gud. Undra om man kan bli nunna i alla fall, utan att be typ 20 timmar om dygnet.....?????


Av varför inte - 15 december 2011 09:15

Insåg just att det är julafton nästa vecka och jag har inte tagit fram mina tomtar, julgardier eller någonting som har julanknytning. Känner inte att det är jul snart heller. Vill helst att dagarna springer iväg och vi kan hoppa över julen helt.

Satt för en timme sedan och jobbade när det helt plötsligt började komma tårar... Fråga mig inte varför. Tänkte väl på framtiden lite grann och då kom dem. Insåg väl att jag inte har någon framtid eller den ser i alla fall mörk ut.


Ska i helgen försöka ta fram mina köra tomtar och göra lite jul, kanske det får mig på bättre humör men bara kanske.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards