one-life-to-waste

Alla inlägg den 22 december 2011

Av varför inte - 22 december 2011 10:04

Läste någonstans att jullov inte längre för kallas det eftersom alla inte firar jul. Det kallas visst vinterlov. Visst ska man respektera andras religion men att inte kalla något som just är jullov för jullov är väl att ta i. Även om man inte firar jul så är det jul. Då ska man väl inte skriva i alla almanackor att det är jul. Då ska man väl inte annonsera om julpriser. Eller ha en massa jultomtar överallt.


Börjar tycka att det här med att man ska respektera andra börjar gå över till överdrift. Snart får man inte göra någonting eller säga någonting för att någon kan ta illa vid sig.


Då kan jag som finsk säga att det är respektlöst att svenskarna firar sin nationaldag med sång och underhållning från Skansen. Det har jag väl rätt att tycka?


Om detta nu stämmer med jullovet så ska väl påsklovet inte heta påsklov för dem som inte firar påsk. Eller sportlov ska väl inte heta sportlov eftersom det är respektlöst mot dem som inte sportar.


Sådana här skriverier blir jag bara så jävla trött på. Det vore ju annorlunda om jultomten varje år knackade på hos dem som inte firar jul och skäller ut dem. Det är respektlöst.

Av varför inte - 22 december 2011 08:06

Han vill lära känna mig mer........................


Men va fan. Kan karln bestämma sig. Det var han som begärde för mycket av mig och därför drog jag mig ur och han verkade ha accepterat det. Nu är han tillbaka.

VAD FAN SKA JAG GÖRA???

Av varför inte - 22 december 2011 07:34

Öppna mina mail i morse och blev lite försvånad när jag hade fått mail från post-it killen. Kort och konsist: Hur står det till? Har tänkt på dig.


Vet inte riktigt vad jag ska säga och tycka om det. Trodde jag hade sagt allt som fanns att säga. Han verkar inte kunna släppa taget. Svarade dock med att allt var väl så där. Inget mer.


Vad gör jag om han svarar? Ska jag fortsätta lära känna honom eller ska jag ännu en gång be honom att sluta.

Skrev i sista sms:set till honom att jag önskar att han respekterar mitt val. Sen har jag inte hört något från honom och trodde att han förstod. Mailet visar att han inte gör det.


Vi får väl se vad han vill. Han kanske förklarar sig i nästa mail...........

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards