one-life-to-waste

Alla inlägg under december 2011

Av varför inte - 22 december 2011 07:34

Öppna mina mail i morse och blev lite försvånad när jag hade fått mail från post-it killen. Kort och konsist: Hur står det till? Har tänkt på dig.


Vet inte riktigt vad jag ska säga och tycka om det. Trodde jag hade sagt allt som fanns att säga. Han verkar inte kunna släppa taget. Svarade dock med att allt var väl så där. Inget mer.


Vad gör jag om han svarar? Ska jag fortsätta lära känna honom eller ska jag ännu en gång be honom att sluta.

Skrev i sista sms:set till honom att jag önskar att han respekterar mitt val. Sen har jag inte hört något från honom och trodde att han förstod. Mailet visar att han inte gör det.


Vi får väl se vad han vill. Han kanske förklarar sig i nästa mail...........

Av varför inte - 21 december 2011 12:37

med att ena dagen anse sig själv som heterosexuell och andra dagen vara lesbisk. Jag trodde man föddes till det ena eller det andra.

Gillar man båda könen är man väl bisexuell? Hur kommer det sig då att många säger sig ha varit heterosexuella tidigare men nu är antingen homosexuella eller lesbiska?

Har inget emot människor som är vare sig det ena eller det andra men jag tycker att man ska väl bestämma sig för det ena eller andra och inte pendla.

Nu har ju Kajsa Bergqvist kommit ut som lesbisk. Om man tänker efter så kom det nog inte som en överraskning för mig.

Jag vet att man inte kan se på en människa vad hans/hennes sexualitet är men med Kajsa så har någonting sagt mig att hon är nog i alla fall bisexuell.

Nu ska jag inte klanka ner på någon utan glädjas med att hon verkar vara lycklig och kär.

Börjar bara fundera på vad gör en människa det ena eller det andra? Förstår bara inte.

Av varför inte - 21 december 2011 11:30

Gårdagen och dagen har varit hur långa som helst. Ok dem är inte längre än andra dagar men det är ju för fan bara onsdag. Det innebär att det är två dagar kvar innan det är helg. Två dagar kvar till semester.......

Åtta timmar på jobbet känns som 16 timmar. Har inte suttit arbetslös utan har full rulle hela tiden men det gör ju inte att tiden går fortare för det.

Av varför inte - 20 december 2011 08:50

Det ser ut att bli en vit jul hos oss. Om det nu inte börjar spöregna och blir 15 plus så kommer denna snö att vara kvar.

Ser egentligen inte fram emot julen men ser fram emot ledighet. Får vila upp mig i en hel vecka. Slipper gå upp före tuppen. Min nacke, huvud och själ behöver semester.



Av varför inte - 19 december 2011 12:05

över att Saab gått i konkurs? Ärligt talat att dem inte gjort det tidigare. Det hade nog underlättat för en hel del människor. Dem stackarna som gått och hoppats på att det löser sig måste du inse att dem är arbetslösa och inte har någon inkomst längre.

Storföretagen tänker inte på dem anställda. Deras egna löner är ju garanterade..... så dem kommer nog att få en bra jul i år. Förmodligen kommer många av dem också äta sin skinka/kalkon eller vad fan dem nu äter med god aptit och utan en tanke på dem som kanske inte har råd att fira jul pga deras inkompentens.



Av varför inte - 19 december 2011 10:56

Har nu fått ur mig det mesta jag känner till min kollega. Ibland är det bra att ha arbetskamrater. Tycker dock synd om henne att hon fick höra mig klaga men hon verkade inte arg för det. Hon kom t om till mitt rum efteråt och fortsatta prata en stund. Hon vet lite grann hur min hemsituation är så hon förstår mig.

Är fortfarande förbannad och kommer inte att ha någon som helst kommunikation med min bror men det känns bättre och har mindre tryck över bröstet. Skönt att ha någon som lyssnar...... Jobbigt att hålla allt inom sig. Var på väg att spricka i morse.


Ok nya tag och i morgon är en ny dag. Förhoppningsvis är då mindre förbannad och mer glad. Jag slipper ju ha en bror......

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards