one-life-to-waste

Alla inlägg den 12 januari 2012

Av varför inte - 12 januari 2012 13:27

Visst har vi härligt väder. Det regnar mer eller mindre hela dagen och är flera plusgrader och sedan blir det minusgrader på eftermiddagen/kvällen och gissa vad som händer då? Jo det blir svinhalt överallt. Som om det inte redan var halt med all denna regn som kommit och smält bort snön……

Inte är det någon som sandar heller eller jo det gör dem. Mötte en traktor idag som körde på stora vägen och släppte ner sand. Där behövs väl ingen sand!!! Det är på gångbanor och parkeringar som det behövs sand. När jag skulle gå till bilen så kände jag mig som Bambi på is. När jag väl kom fram så tog jag tag i takräcket och blåhöll medan jag kände hur fötterna fortsatte ner under bilen. Tack och lov att jag orkade hålla mig kvar och drog upp benen igen.

Vems fel är det om jag bryter benet på parkeringen? Vem skickar jag räkningen till?????

Ingen kan komma och säga att kommunen inte har råd att sanda då knappt några pengar alls har gått till snöplogning i år. Men ska det sparas så ska det...... Att det sen blir dyrt i längden med massa arm- och benbrott är det ingen som har tagit med i beräkningen.

Det är samma visa varje vinter. Det är som med snön....... Kom det i år också?????


 

Av varför inte - 12 januari 2012 08:07

Nu har det hänt igen. En kvinna har kommit i kontakt med en man på en dejtingsida på nätet. Han sa sig bo i ett stort hus och gick klädd i fina kläder. Han kände en otrolig kemi med kvinnan i fråga och ville flytta ihop och gifta sig med henne. Han fick henne att ta ett banklån då han inte kunde detta pga skyddad identitet. Så kvinnan går till banken och tar ett lån som direkt förs över till mannen. När han sedan ber henne att ta nytt lån kräver detta att kvinnan har ett arbetsgivarintyg men då hon inte jobbat på flera år fixar han ett sådan via en vän (där om inte tidigare skulle man väl börja fundera…). Efter att kvinnan varit på banken börjar hon dock känna att allt inte står rätt till och ringer till banken och ber dem att inte bevilja lånet.


Sen börjar hon luska ut att mannen kanske inte är den han är efter att kvinnans mamma googlat runt lite och hittat en bild på denna man i en artikel om Sveriges värsta bedragare. Ingenting stämda in på honom, namn, ålder, vart han bodde osv.


Än en gång. HUR JÄVLA DUMMA ÄR MÄNNISKOR????? Det är tråkigt att kvinnan blivit lurad men HALLÅ. Även om "kemin stämmer" mellan er så har ni träffats på internet, du har inte träffat karln personligen, du har inte fått någon uppfattning om hur han beter sig öga-mot-öga. Det är lätt att "säga dem rätta sakerna" via mail eller telefon.


Tycker inte synd om kvinnan över huvudtaget. Det är ingen som har tvingat henne att göra det. Det enda hon fått är lite ljuva ord och smicker från en bedragare.


Så länge det finns lättlurade människor fortsätter andra att lura dem. Enda sättet att få slut på det är att inte låta sig luras.


Om en karl du precis träffat vill att DU ska ta ett lån till er gemensamma framtid och att pengarna går direkt till hans konto dra dig ur. Kräv att pengarna ska gå till ditt konto och se hur han reagerar.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards