one-life-to-waste

Alla inlägg den 2 januari 2012

Av varför inte - 2 januari 2012 21:17

Helt otroligt. Massa kanaler men ingenting att titta på...förutom Zippy och hans vänner. Man kanske skulle gå och lägga sig i sängen och läsa en bra bok istället.


Nattinatti!

Av varför inte - 2 januari 2012 20:38

Sitter och tittar på QI på BBC Entertainment och fattar inte poängen..... Får man poäng när man svarar fel och publiken skrattar eller får man poäng när man svarar rätt och ingen reagerar?

Hur som helst så får man skratta även om jag inte fattar poängen......Ja dessa engelsmän dem har en humor som bara dem fattar.

Av varför inte - 2 januari 2012 19:44

första dagen på första arbetsveckan i år och det gick väl bra. Hade lagom mycket att göra, eller rättare sagt gjorde lagom mycket. Hade kunnat göra mer men icke sa nicke. Mitt nya jag gör inte mer än nödvändigt.....

Så var det bara tre dagar kvar till helg....nedräkningen fortsätter.


Har jag sagt hur skönt det är att ha en laptop....sitta i soffan, i pyjamas (ja jag sitter i pyjamas kl 19:46), framför tv:n och lite Mythbusters med datorn i knät och bloggar. Det är liksom lättare att blogga nu så det kanske kommer att dyka upp lite mer läsning från mig om någon nu skulle vara intresserad.

Av varför inte - 2 januari 2012 12:49

Hur kommer det sig att män dras till blonda smala tjejer med stora bröst? Har hänt flera gånger då jag varit någonstans med en kompis som råkar vara blond och har rätt stora bröst. Män verkar glömma bort all vett och etikett när dem ser henne. Nu tror ni att det måste vara så att jag ser ut som en fet klump och därför är ingen man intresserad men har vid flera tillfällen även varit tjejer med som sett ut precis som blondinen men inget blont hår. Dem har ingen brytt sig om men blondinen med bomberna skulle få vem hon än så pekar på. Nu är hon inte intresserad av alla lössläppta män på stan då hon har ett förhållande (visserligen med en man som jag skulle säga är rasist då han gjort uttalande om invandrare som får mitt nackhår att resa sig) men så länge hon är lycklig så ser jag väl inget fel i det. Måste dock poängtera att hon, blondinen alltså, INTE är rasist och hon tar avstånd från allt hennes pojkvän säger så kom inte med några arga kommentarer.


Men tillbaka till ämnet. Vi som har lite kött på benen (ok rätt mycket kött på benen) och är röhåriga/brunetter/svarthåriga, har lagom stora bröst har ingen chans här i världen pga alla blondiner med stora bröst. Vissa av dem har t om mindre vett i huvet än killarna dem raggar upp. (Förlåt alla blondiner ute i landet, inget personligt utan bara ett observandum från min sida). Min vän blondinen är ev av dem smartaste och underbarasta människorna jag träffat så hon är ett bevis på att alla blondiner är inte dumma i huvudet.

Av varför inte - 2 januari 2012 12:08

Ibland får jag för mig att jag är lycklig. Ibland är jag glad, positiv och allt känns helt ok. Sen händer det något. Något säger något, gör något eller inte gör något och känslan av nedstämdhet, oro och frustration kommer tillbaka.

Jag önskar jag visste vad det var som utlöser dessa känslor av maktlöshet. Visst jag vad det var så skulle jag undvika det som pesten då känslan av lycka är så mycket bättre än den av sorg och maktlöshet.

Jag är inte lycklig, det kan vem som helst se.

Av varför inte - 2 januari 2012 11:05

även om jag lovat mig själv att inte göra några....

Lovar att jag inte ska jobba för tre personer på jobbet. Ska jobba i en lugn och fin takt och göra mitt jobb och inte mer. Orkar inte längre se till att andras jobb blir gjort. Är ingen maskin och hoppas att folk runt omkring mig inser detta också.

Det är inte min uppgift att se till att allt rullar på. Ingen gör mitt jobb när jag inte hinner med så varför i helvete ska jag göra deras.

Nä nu är det slut. Visst hjälper jag till men kommer inte att jobba som en idiot utan rast i åtta timmar utan tar ett jobb i taget och hinner med det jag hinner och resten får vänta till i morgon.


Mitt 2012 började dock inte så bra. Har ringt till läkare idag och ska dit nästa vecka. Får se vad han hittar för fel på mig för nått är det.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards