one-life-to-waste

Alla inlägg den 11 januari 2012

Av varför inte - 11 januari 2012 14:40

Har läst lite olika bloggar här och kan bara säga wow!


Vissa skriver om hur deras dagar har varit med skola, jobb och familj. Andra skriver om sina bästa recept. Andra om sina hobbyn. Sen finns det dem som skriver om sina kärleksliv. Visst det är ju det bloggen är till för att skriva av sig men ibland märks det att den som skriver inte är värst gammal eller erfaren.


Att man är ensam och inte har någon att prata är inte ett skäl till att man ska skaffa en partner. Att man inte vill sova ensam i sin stora säng är inte ett skäl till att man ska skaffa partner.


Att du i förrgår gjort slut med din förra partner och nu känner dig kärlekskrank är inte ett skäl att kasta sig in i en ny relation.


Känner du att det är dags för att du träffar den rätta, den som du skulle vilja skaffa familj med och gifta dig med och bli gamla ihop då är det dessa rätta skäl till att försökta hitta någon.


Är du 17 år och känner så här så tänk om. Är man 17 år så är man inte mogen nog att ta ett sådant beslut. Kunde du som 17 årig se dig själv leva tillsammans med samma människa i 60 år? Tänk till nu ordentligt.

När du är vuxen (i min värld i alla fall fyllda 23) så kanske du kan börja tänka i dessa banor.

Av varför inte - 11 januari 2012 11:54

Är det inte lite oförskämt att be sin vuxna dotter att stanna kvar och äta av sin lunch som man har tagit med sig till jobbet? Vuxna dottern råkade komma i ett annat ärende precis innan lunch och så klart mamma måste fråga om hon vill äta.

Utan att tänka på någon annan så värmer man maten till dottern, tar fram bestick och glas samt häller upp vatten i glaset. Allt medan dottern sitter och skvallrar om det senaste som hänt i stan.

Personligen blev jag på lite dåligt humör och kände att jag lika gärna kunde ha suttit på mitt rum och ätit. Jag kanske ska be någon släkting komma och äta min lunch tillsammans med mig någon dag…….

Detta är ett till bevis på att i den familjen tänker man inte på vad andra tycker och man frågar heller inte.

Lunchen för mig är tid på dygnet där man ska få koppla av från jobbet. Då vill man inte höra "privat prat", saker som man inte vet någonting om eller som man inte vill veta.

Förresten är detta min arbetsplats och inte deras hem…..

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards