one-life-to-waste

Alla inlägg den 1 mars 2012

Av varför inte - 1 mars 2012 08:27

En myt är att katterna känner av månaden mars. Att dem låter mer och bete sig allmänt jobbigt. Min katt bestämde sig för igår att det var mars. Herrejösses som han lät. Han stod vid ytterdörren och lät som en mindre flygplan. När jag gick för att se att han mådde bra glodde han på mig med en blick som sa: Får jag inte gå ut vet jag inte vad jag tar mig till.

Han är innekatt och har så varit dem senaste 15 åren. Inte fan tänker jag släppa ut honom bara för att han känner för det.

Puttade på honom lite (vilka han inte gillade och vilket han visade tydligt) och efter många om och men fattade han till slut att det var ingen idé. Sen gick han och lade sig.

Efter några timmar var han som förbytt, gosade, spann och satt i mitt knä.


Dessa katter…..dem har sina personligheter och min har tydligen flera.

Av varför inte - 1 mars 2012 08:09

Fick höra att en vän till en vän (eller nåt sånt) har fått sparken eller företaget där han jobbar ska spara. Det är aldrig kul när man hör hur folk blir arbetslösa och man börjar fundera på hur länge man själv har kvar jobbet.

Hur som helst så fick jag veta orsaken till att just han ska får sluta. Företaget ska göra sig av med deltidsarbetare vilket låter vettigt samt även dem som är sjukskriva ofta. Det är i den sista kategorin som han faller in i. Han är tydligen hemma OFTA pga ont i nacken.


Va! Får man vara hemma om man har ont i nacken. Vad fan gör jag på jobbet då? Visst kan man vara hemma om man nu har så ont att man inte kan jobba men man söker vård om besvären inte går över och när arbetet blir lidande. Tydligen är han mer hemma än på jobbet. Då kanske det är bra att blir av med detta jobb, då får han chansen att försöka hitta ett jobb som han klarar av.


Nu vet jag av erfarenhet att han kommer att få det tufft. Arbetsmoralen är väl si så där....... Under dem åren jag "känt" honom så har han varit arbetslös och haft ett enda jobb, det jobb han nu får sparken från. Det tog honom mååånga år att hitta just det här jobbet.


Jag får väl bara önska honom lycka till med jobbsökandet.....


Får jag gå hem nu? Jag har faktiskt ont i nacken........

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards