one-life-to-waste

Alla inlägg den 23 mars 2012

Av varför inte - 23 mars 2012 22:00

vill bara gå och lägga mig i sängen med en bra bok. Det måste vara något fel på mig. Jag saknar sällskap....där ligger problemet.

Av varför inte - 23 mars 2012 21:27

den säger mig absolut ingenting. Får inte lust att läsa mer om den eller se den för den delen. Det brukar alltid vara någonting i dessa trailers som får en att åtminstone läsa lite mer om filmen osv. Men den här får mig bara att tänka Jaha och?

Visst kommer jag nog att se filmen, någon gång men tänker inte rusa till biografen....väntar tills den kommer ut på DVD.

Av varför inte - 23 mars 2012 20:28

med frysta chokladmuffins och apelsinjuice. Lika tråkigt som mitt liv just nu men gott.......

Av varför inte - 23 mars 2012 12:55

 nåt som fått mig att åter ta upp detta med nätdejting. Att jag aldrig lär mig. Men har nu satt regler för mig själv. Alla som verkar oseriösa (har börjat lära känna igen dem nu) tänker jag inte ens lägga en tanke på. Deras försök med flirtar och annat kommer jag helt enkelt radera.

Tänker inte svara på mail om jag inte känner 110 % i hjärnan att människan är någorlunda ok. Genom att luslära deras profiler så lär man sig ganska snabbt vad dem är ute efter. Problemet är att 99 % av alla killar (i alla fall på den sidan jag är inne på) är bara ute efter sex. Problemet med mig är att jag inte är ute efter sex, i alla fall inte ikväll.

Jag vet det är något fel på mig men kan liksom inte hjälpa det Andra sitter och spelar poker jag sitter och nätdejtar. Förmodligen är jag en vinnare av dessa två saker då jag inte riskerar att förlora tusentals kronor. Det enda jag riskerar är att göra bort mig men det är ju ingen som vet vem jag är….jag är ju anonym. Känns rätt skönt att veta, att man får vara så anonym man vill så länge man vill.

En rolig sak med nätdejtingen är att post-it killen är där. Han har inte gett upp han heller.

Tänk två ensamma själar som letar efter samma sak men som inte fick det att fungera.

Så grymt livet kan vara ibland.

Av varför inte - 23 mars 2012 12:20

Hittade den här artikeln i Aftonbladet. Det får mig att fundera på hur dumma människor egentligen……..
 
"I dagarna släpptes "The girl with the dragon tattoo" på DVD i USA.
Men redan nu har flera kunder skickat tillbaka filmen, skriver The Telegraph.
Anledningen: Sony har designat skivan så den liknar en piratkopia.
Den blanka skivan med titeln slarvigt skriven med tuschpenna har fått filmfantasterna att rasa.
Flera användare på ett stort amerikanskt forum berättar hur de har skickat tillbaks skivan i tron att de blivit blåsta.
Nu har uthyrningsföretaget lagt till en varning där de förklarar att utseendet bara är ett knep från Sony för att återkoppla till hackertemat i filmen."
 
Hade jag fått en skiva som ser ut som om den vore piratkopierad så skulle jag nog kolla på den extra nog. Verkar texten verkligen vara dit skriven eller är den tryckt. Sätta in den i dvd-spelaren och se vad som händer. Är den kopierad får man ju inte upp menyn…puckon.
Jag skulle nog inte skicka tillbaka den det första jag gör.
Detta bevisar bara att människan är lättlurad.

Av varför inte - 23 mars 2012 12:18

Igår efter lite zappande bland kanalerna fann jag mig själv bli tittandes på filmen The last song med Miley Cyrus.
 
Filmen var gripande och satt faktiskt och grät lite men insåg väldigt snabbt att Milye Cyrus inte är någon bra skådis. Hon ser ut att anstränga sig för mycket och det blir jobbigt efter ett tag. Filmen i sig var bra och hade ett budskap men upplevelsen drogs ner av skådespelarna. Inte alla, dem flesta var bra men hakade just upp mig på ms Cyrus.
Att hon gjort bra ifrån sig som Hannah Montana kan ju bero på att det mest var småflickor som tittade och rollfiguren i sig var helt ofokuserad på livet och mest bara flummade runt.
Jag tror att Miley Cyrus kommer att få det svårt att slå stort inom den mer vuxna biten av skådespeleriet, i alla fall om hon inte tar sig ett par lektioner i hur man ska agera framför en kamera för att jag som tittare ska anse att hon är trovärdig.
 

Av varför inte - 23 mars 2012 12:16

är när rattmuffen åker av. Den ligger nu i säkert förvar i handsfacket i väntan på vintern då den åter får komma fram.


 


Vet att många anser att det vara töntigt eller gammeldags att ha rattmuff. Själv tycker jag det är praktiskt för att inte säga snyggt. Skulle helst ha en chockrosa men med respekt för mig har jag valt en mer diskret svart.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards