one-life-to-waste

Alla inlägg den 2 mars 2012

Av varför inte - 2 mars 2012 13:55

Det har varit ett jädra tjat om Angelinas Jolies ben.... Såg i för sig Oscars galan på tv men tänkte inte så värst mycket på hennes ben... är inte intresserad av Angelinas ben.

Tänkte kolla vad det är som är så konstigt med att hon visar benet och wow..... hur står människan egentligen.


 


Först och främst så är benet inte värst snyggt för att vara ett kvinnoben. För det andra så är klänningen alldeles för mörk för att visa upp henne från hennes bästa sida (vilken den nu kan vara). För det tredje....det måste vara obekvämt att stå så där. Prova själv. Benet har en onaturlig vinkel som om den inte ens satt fast på kroppen.

Personligen tror jag att det är ett plastben. Ett löst ben som sitter fast i klänningen och som hon kan sticka ut varje gång hon ser en fotograf. Egentligen har hon på sig mjukisbyxor där under då galan är lång och man måste ha på sig bekväma kläder.

Av varför inte - 2 mars 2012 12:40

Var inte tv-serierna bättre förr? Nu för tiden handlar allt om våld, sex och droger blandat med lite alkohol. Det ska smälla och blixtra samt att det ska hela tiden hända någonting för att du som tittare inte ska tappa intresset.

Under 80- och 90-talet (då jag växte upp) var serierna inte lika våldsamma. Visst hände det att dem sköt på varandra men inte med enorma skjutvapen och med blod som spruta. Visst visade vissa serier upp en mindre glamorös sida av livet med droger osv men dem glorifierade inte användet som man gör nu för tiden.


Har i min blogg lagt upp liten musik från serier som jag växt upp med. Ta dig en tankeställare och dröm dig tillbaka till det goda livet på 80- och 90-talet.

Tv
Av varför inte - 2 mars 2012 12:36

Musik · Tv
Av varför inte - 2 mars 2012 12:29

Musik · Tv
Av varför inte - 2 mars 2012 12:27

Musik · Tv
Av varför inte - 2 mars 2012 12:24

Musik · Tv

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards