one-life-to-waste

Alla inlägg under oktober 2012

Av varför inte - 25 oktober 2012 13:39

Skulle den uppmaningen få singlar att kasta sig på honom eller? Var det tanken? Ok låt se vad är han känd för? Han kan inte köra bil, han blev utröstad från Big Brother och Robinson ön (undra varför…??).

Ja med tanke på att man sett han från hans värsta sida på tv så tror jag inte att chansen är så stor att jag hoppas på att få en dejt med karln.

Av varför inte - 25 oktober 2012 13:26

Varför vill människan bli kär? Varför vill människan hitta en partner? Varför vill människan frivilligt pina sig själv? Skada sig själv?

Jag undrar helt seriös varför ni få som läser detta inlägg frivilligt vill göra allt detta hemska mot er själva?

Har ni hittat något bra argument för äktenskap, förhållande eller för det motsatta könet?

Personligen har jag inte hittat en enda positiv sak med män. Ok sex säger nog många. Tro mig man behöver inte män för det. Närhet och ömhet kanske. Ömhet och närhet samt sällskap kan jag få från en hund. En hund skadar dig inte (om du uppfostrar honom rätt). En man kan man inte uppfostra även om du försöker. Han gör som han vill.

Dessutom ställer hunden inga krav förutom att du ger honom mat och går ut med honom. En man kräver så mycket mer av dig, ibland utan att du ens inser det själv.


Så mitt tips för dagen. Är du ute efter närhet, ömhet, kramar och pussar skaffa dig en hund. Han är dig trogen till den dagen han dör.

Män har inte ett troget ben i kroppen. Dem kan gömma den men aldrig glömma den.


Av varför inte - 25 oktober 2012 11:31

Är det någon i detta land som anser att Svenska Hollywood frun Gunilla Persson är en frisk människa? Om ni gör det så är ni inte heller friska.

Den människan är en tickande bomb vilket hon bevisat flera gånger under sista avsnittet av fruarna.


Vem tror att dem kommer att dö när bilen lägger av? Vem får dödsångest i bilen, ärligt talat? Visst om du är på väg ner för en brant backe och bromsarna lägger av eller du är hängande på en klippa med bilen…


Kan ev hålla med om att Margaretas låt kanske inte var så snäll men hon påpekade ju att den handlar inte bara om Gunilla utan över lag om människorna i Hollywood. Att man kan bli arg och ledsen visst men inte gå till attack som ett vildsint vildsvin med mord i blicken. Men som jag har ansett under hela säsongen, Gunilla gräver sin egen grav….

 

Hon är ett praktexempel på hur människorna ”over there” kan vara. Visst hon är underhållande och under sista avsnittet skrattade jag mer än jag gjort sammanlagd under hela säsongen.

 

Hoppas hon får vara med i fortsättningen och att alla jävlas med henne mer än dem gjort hittills. Gillar när hon visar sitt rätta jag…….

 

Men nu ska hon ju bli känd i USA men undrar bara för vad? Det finns få kändisar som är kända för att vara kända men då har dem något annat dem ”rider på”. Gunilla har bara sin multipla personlighet, Weird Gunilla, Godzilla Gunilla och Freaky Gunilla. Undra vem som får stå i rampljuset? Vem gör sig bäst bland kändisarna?


 

Av varför inte - 25 oktober 2012 11:28

Jag kan inte säga att jag är avundsjuk på amerikanarna just nu. Hur skulle du känna dig om du hade att välja mellan pest eller kolera? Jag tror inte att livet blir bättre för dem fattiga i USA vare sig Barack Obama och Mitt Romney vinner. Jag tror tyvärr att det kommer att bli ännu sämre. Är du inte rik så har du ingen chans till ett drägligt liv i ett av världens ”rikaste” länder.

Att många röstade på Obama vid förra valet berodde nog till stor del på att han skulle bli landets första och förmodligen enda svarta president. Nu har dem sett hur det har gått och känner att det spelar ingen roll vem som styr landet. För att det ska gå bra för USA spelar det ingen roll om presidenten är vit, svart, gul, lila eller grön.

Han måste ha vettiga argument för att få ordning på arbetslösheten och fattigdomen. Tyvärr är det första en president tänker på när han stiger in i Vita huset: ”Vilka kan jag bomba idag för att visa att vi är en stormakt”.

Tyvärr är det krig många förknippar med USA och dess inkompetenta presidenter. Men vem ska annars styra landet…? Någon måste ju ha den röda telefonen.


 



Av varför inte - 20 oktober 2012 20:44

Varför har vissa människor ett behov av att skryta om sin familj? Behov av att få berätta hur bra dottern är på det och hur bra sonen är på det. Hur dottern gjort det och hur sonen sett det.

Som om jag bryr mig.


Har aldrig förstått varför man måste berätta om allt för alla. Sen förstår jag inte heller hur vissa inte ser att ingen är intresserad av att lyssna. Skulle jag ärligt talat vara intresserad av vem din 20 åriga son sett eller hört något om. Det kallas skvaller och jag HATAR skvaller. Är du så intresserad av vad dina barn gör och inte gör lever du genom dina barn och det är inte nyttigt för dig. Skaffa dig ett liv.


Men nu är detta samma mamma vart barn ringer till henne upp till sju gånger dagligen (detta är samtalen jag hört…. Förmodligen fler gånger….).

Svensken har som sagt ett behov att höras och synas för att inte riskera bli bortglömd. Detta är ett drag hos svensken jag HATAR.

Av varför inte - 20 oktober 2012 20:40

Jag gillar verkligen inte män..... Men jag gillar inte kvinnor heller så nej jag är inte lesbisk. Jag gillar bara inte någon av könen. Alla har sina brister och jag hatar alla dem bristerna. Antingen är männen macho och "manliga" eller så är dem fjolliga och gillar tända ljus och baka bullar. Vart i helvete finns dem normala männen????


Av varför inte - 18 oktober 2012 20:09

Är det något fel på människor som väljer att vara med på olika dejtingsidor? Om inte varför skrattar dem flesta när dem får reda på att man varit där? Personligen har jag inte talat om för någon jag känner att jag har en profil på en dejtingsida. Varför skulle man men jag undrar bara… Har hört folk prata om detta med nätdejting och dem flesta har något negativt att säga antingen om den som söker eller dem man söker. Visst 99,99 % av alla på sidan är perversa ensamma typer som önskar sig lite sex för kvällen. Det är den återstående 0,01 % som är helt normala seriösa sökande. Problemet är att dem gör inte så mycket väsen av sig och dem måste man leta efter med lykta för att hitta om man någonsin gör det.


När man väl hittar någon som verkar vettig så blir han för klängig. Han skickar mail efter mail angående hur saker och ting har gått under dagen. Typ: ”Har jobbat idag och det är skitkul”. ”Vad blev det till lunch?” ”Hoppas du får en bra dag och vi hörs kanske ikväll”. Ok rätt ofarliga mail men när dem dyker upp i flera exemplar under dagens lopp blir det för mycket.


Sådana mail får mig att tröttna. Måste jag berätta vad jag åt till lunch varje dag? Problemet med det här är att jag varit ensam för länge och då jag inte haft någon som brytt sig om vad jag åt till lunch så har jag otroligt svårt att börja berätta nu.


Har kontakt med en kille där jag får känslan av att vi är ett par redan, enligt honom. Där ställer han frågor typ vad jag åt till lunch, vad jag gjort idag, planer för helgen, saknat dig idag….. Sista påståendet fick nackhåret att resa sig….. Hur fan kan han sakna mig när han inte ens känner mig? Jag har inte saknat honom, har inte ens tänkt på honom på dagarna eftersom jag inte hinner.

Sen kan han komma med kommentarer som: ”Åkte genom stan du bor i och tänkte här bor hon…Undrar vart?”


Ush…..

Av varför inte - 17 oktober 2012 16:00

Så lite en dröm kan göra. Hur skönt känns det inte att vakna på morgonen med ett leende på läpparna eller i alla fall känslan av att ha det. I natt drömde jag en dröm som jag nu funderat på ett tag. Drömde att jag var ute och gick vid en skogssjö. Vid skön stod det ett par killar som gjorde vad dem nu gjorde. Jag fortsatte gå men upptäcker sedan att en av killarna följde efter mig. Kan nästan se hans ansikte och han verkar bekant på något vis men kan inte riktigt säga vart jag sett honom men hur som helst. Han kommer fram till mig och sedan är vi helt plötsligt i en husvagn och i samma säng….. Men inget snusk…

Vaknade sedan men känslan….den var obeskrivlig. Vem vet vad som kunde ha hänt om inte klockan ringde …… Undra om man kan fortsätta drömmen ikväll. Vill ju veta vad som händer och vem han var….. Jag har sett honom någonstans….. Hmmm.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards