one-life-to-waste

Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Vilka levande eller döda människor skulle du vilja bjuda på middag?

Av varför inte - 29 mars 2012 21:21

Jag skulle först bjuda min farfar. Han är död sedan mer än 15 år och jag saknar honom fortfarande så mycket. Han var alltid på vår sida, hans barnbarn. Medan farmor alltid ville se till att vi var tysta och inte gjorde några hyss såg farfar till att vi fick som vi ville. På något sätt lyckades han få farmor att glömma allt hon bestämt och vi fick som vi ville.

Han är den av mina far- och morföräldrar som jag kände mig bäst och som faktiskt gillade mig för den jag var. För att inte skryta nu men jag tillsammans med mitt syskon var hans favoritbarnbarn. Vi var inte luftvärda för mormor och morfar men det gjorde inte så mycket så länge jag hade min farfar.


Nästa person jag skulle bjuda är skådespelaren Lasse Pöysti. Han är för mig, och förmodligen för hela min generation, Mumintrollet. Han spelade Mumintrollet i ett program från 60-talet där alla trollen var riktiga människor under masken. Då och då tog dem av sig sina stora Mumin huvuden och man såg skådespelarna.

Nu när jag tänker efter så kunde detta ha blivit en traumatisk upplevelse för barnen. Tänk dig själv sittandes där och titta på Mumintrollet och plötsligt tar han av sig huvudet. Man kan ju rädd för mindre.

Men för kommer Lasse Pöysti, Birgitta Ulfson (Muminmamma) Nils Brandt (Muminpappa) och resten av gänget att vara Muminfamiljen.

 

Den tredje personen jag skulle vilja bjuda på middagen är en påve. Spelar egentligen inte roll vilken av dem, levande eller icke. Skulle vilja ställa lite frågor angående hans tro och hur han egentligen känner inför många av den katolska "reglerna". Har alltid undrat hur en man kan få så många att tro det dem tror utan att kalla det för en sekt.

Vill även veta hur det kommer sig att för en tro med så många regler och förhållningssätt varför har man inte kunnat få sina egna präster att leva efter det?

 

Den sista personen som skulle få komma på min middag är Johnny Depp. En man med många strängar på sin lyra eller åtminstone många ansikten. Finns det någon roll han inte klarar av? Vill veta vad han tänker på eller rättare sagt vem han tänkte på när han skapade roller som Willy Wonka, Den galna hattmakaren, Jack Sparrow, Ichabod Crane, Edward Scissorhands, Rango??

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av varför inte - 24 maj 2019 18:01

  Bra mot mjäll men inte mot FINNAR!!!!

Av varför inte - 10 december 2018 10:23

Vad f-n håller politikerna på med? Ska inte de vara förebilder för andra och visa att man kan "leka" med andra även om man inte alltid tycker lika. Börjar bli trött på denna dagisvariant på politik som Sverige sysslar med just nu. Är så j-vla trött p...

Av varför inte - 20 november 2018 20:09

Mörkret väller in och verkar inte vilja försvinna. Det blir faktiskt mörkare och mörkare för var dag även om jag trodde det var omöjligt.  Hur länge orkar själen innan den rasar ihop? Jag känner sprickorna i fasaden och börjar även nu se dem. Störr...

Av varför inte - 20 november 2018 20:03

Upptäckte igår att Walter inte fanns på sin vanliga plats när jag kom på morgonen. Trodde att han bara gömt sig. Idag upptäckte jag dock att Walter verkar vara borta, finns inga spår efter honom så jag måste tyvärr inse att Walter är död.    Trod...

Av varför inte - 1 november 2018 19:23

Trodde det jag gjorde skulle göra saker och ting bättre. Trodde att kanske något bra kunde komma ut ur det. Men så fel jag kunde ha. Kommer aldrig mer göra "det rätta" för det blir fel i alla fall. Har såret och tryckt ner en person som redan mer ell...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards