one-life-to-waste

Direktlänk till inlägg 24 september 2011

Hur länge ska jag orka?

Av varför inte - 24 september 2011 12:45

Jag har funderat på hur länge jag orkar hålla skenet uppe. Har på sistone märkt av sprickor i fasaden. Humörsvängningar, elaka kommentarer och ett sätt som är allmänt otrevligt.


Har aldrig tidigare visat utåt hur jag mår. Har aldrig berättat för någon hur jag mår. Har aldrig haft någon att berätta det för.


Vet att det inte är nyttigt att hålla känslor inom sig, det tär på en men jag har inget val.


Jag mår inte bra, det har jag vetat länge om så inte i hela mitt liv. Kan inte glädjas åt saker och händelser som skulle få en "normal" människa åtminstone att le.


Om någon i min omgivning gläds åt något typ att dem funnit kärleken eller om så bara ha vunnit 25 kr på Triss kan jag inte vara glad för dem.


Kan inte glädja åt mina positiva händelser heller. Även om något bra skulle hända kan jag inte skratta år det eller känna lycka. Nu händer det väldigt sällan något bra i mitt liv. Det är mest mörker.


Jag kan dock börja gråta när som helst i min ensamhet. Ser jag eller läser jag om något ledsamt på tv eller i tidningar gråter jag. Inte pga programmet eller artikeln utan pga mig själv.


Jag blir ledsen över tankarna om att jag ibland önskar att jag födds i en annan familj. Jag kanske hade varit lycklig då.


Älskar mina föräldrar och dem älskar väl mig. Vår familj visar inga känslor så jag kan inte vara 100 % säker.
Syskonkärlek sägs vara en stark kärlek men inte mellan mig och min bror. Han har allt som man ska ha när man är "vuxen". Kan egentligen inte glädjas över det utan känner en massa andra känslor och inte alla så glada.


Det här jobbigt att skriva om och tänka på. Tårarna kommer nu också. Vill inte känna så här men ser inget ljus i tunnel.


Life is not a gift, it´s a curse.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av varför inte - 24 maj 2019 18:01

  Bra mot mjäll men inte mot FINNAR!!!!

Av varför inte - 10 december 2018 10:23

Vad f-n håller politikerna på med? Ska inte de vara förebilder för andra och visa att man kan "leka" med andra även om man inte alltid tycker lika. Börjar bli trött på denna dagisvariant på politik som Sverige sysslar med just nu. Är så j-vla trött p...

Av varför inte - 20 november 2018 20:09

Mörkret väller in och verkar inte vilja försvinna. Det blir faktiskt mörkare och mörkare för var dag även om jag trodde det var omöjligt.  Hur länge orkar själen innan den rasar ihop? Jag känner sprickorna i fasaden och börjar även nu se dem. Störr...

Av varför inte - 20 november 2018 20:03

Upptäckte igår att Walter inte fanns på sin vanliga plats när jag kom på morgonen. Trodde att han bara gömt sig. Idag upptäckte jag dock att Walter verkar vara borta, finns inga spår efter honom så jag måste tyvärr inse att Walter är död.    Trod...

Av varför inte - 1 november 2018 19:23

Trodde det jag gjorde skulle göra saker och ting bättre. Trodde att kanske något bra kunde komma ut ur det. Men så fel jag kunde ha. Kommer aldrig mer göra "det rätta" för det blir fel i alla fall. Har såret och tryckt ner en person som redan mer ell...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards