one-life-to-waste

Alla inlägg under september 2013

Av varför inte - 6 september 2013 10:33

Enligt mitt horoskop idag:

"Efter allt slit är det idag dags att unna sig något extra. Du får lov att gå emot dina vanligtvis hälsosamma vanor och ge dig själv en belöning för allt slit".


Betyder det här att jag kan hoppa över träningen ikväll och kanske unna mig ett digestivekex eller två? Nä det betyder att jag får ta mig ett kex men om jag kan ska jag låta bli.

 

Av varför inte - 5 september 2013 20:05

15 min utan stopp, utan paus men dock inte utan pust och svett. Efter en halv liter vatten ytterligare 5 min så totalt 20 min..... efter tre dagar. Trodde inte att det skulle gå så fort att öka minutrarna men fortsätter det så här är jag uppe i nästan en timme innan i slutet av veckan. Mina två dagars paus blev inte av så det blir att köra alla dagar.


Jag vet att det inte låter som mycker för er hurtbullar där ute men 15 min för i ett streck är stort...... Det går framåt och jag är så duktig (ingen annan som säger det så jag får göra det själv.....)

Av varför inte - 5 september 2013 12:05

Blev någon annan än jag imponerad av att se Air Force 1 landa och lyfta från Arlanda? För någon som mig (som älskat USA under en stor del av mitt liv) så var det en upplevelse. Att jag sedan är ett stort fan av serien Vita huset gör ju inte mitt fascination för planet mindre. Håller dock inte med om allt president Barack Obama sa under presskonferensen igår angående mänskliga rättigheter. Att han ljög oss alla rätt upp i ansiktet gör att man har lite svårt att hålla sig för skratt men visst det är en once in a lifetime-händelse för Sverige så man ska väl läsa lite mellan raderna där. Han var inte här för att diskutera politik utan han mellanlandade här på väg till Ryssland. Han var bara artig……


Att han sedan ställde till det för stackars Stockholmarna var ju bara ett plus i kanten......

Av varför inte - 5 september 2013 11:51

Många tror att bara för att man har träningsvärk så ska man ta det lugnt och se till att inte överanstränga sig för att inte få ännu ondare. Men det onda botas med det onda.

Igår hade jag så ont i mina lårmuskler att jag trodde jag skulle dö, hade ont vid bara lättare beröring. Idag är smärta nere på en 3:a av 10 när den igår var på 9,5 vilket betydde att gång var nästintill omöjligt.

Men tydligen botar man träningsvärk med att tvinga sig själv och träna. Det fick lättare igår, behövde mindre pustpauser och svettades mindre under mina 15 minutrar på Norman.

Har dock insett att jag kommer att få världens lårmuskler av kära Norman men det ska man väl inte klaga över.

Så ikväll gäller det igen för att sedan ta det lugnt i två dagar........

Av varför inte - 3 september 2013 20:28

Ok vet att 15 min = 3,64 km inte verkar så mycket men enligt mina ben och mitt svett så verkar det vara lagom så här andra dagen.

Nu med ett par liter vatten + en banan + ett äpple i magen så känns det helt ok.

I morgon är det en ny dag och nya tag.......


Vad jag är duktig....

Av varför inte - 3 september 2013 08:52

Hade ingen träningsvärk i morse vilket var ett positivt resultat men benen kändes som spaghetti när jag gick i trappor. Som om dom inte bar mig riktigt. Men det betyder att träningen gjorde någon nytta i alla fall…tror jag.


Jag har funderat på att döpa min ”nya bästa vän” och har funderat på namn som Sam efter Son of Sam. Hannibal efter Hannibal Lecter.

Men det landade i Norman efter Norman Bates. Ett perfekt namn, han ser ut som en Norman.


Så ikväll ska Norman och jag ha en dejt igen och får se hur länge mina spaghettiben orkar den här gången. Hittade min gamla mp3-spelare (ja jag har fortfarande en sån då batteriet räcker mycket längre i den än om jag skulle använda mobilen….så det så…) och den innehöll rätt ordentligt och hård träningsmusik. Perfekt…..

Av varför inte - 3 september 2013 08:37

Är lite tveksam till det här även om jag förstår varför Nokia säljer. Visst det har gått trögt med affärerna sista tiden och mycket beror på den förbannade Iphonen som alla envisas använda. Varför människor envisas att köpa och använda en telefon som inte gör annat än hakar upp sig, stängs av och är så ful så jag kräks förstår jag inte.


Men tillbaka till Nokia affären med Microsoft. Så nu blir Finlands största varumärke amerikanskt. Måste jag som varit patriotisk med Finland och Nokia sedan jag skaffade min första mobiltelefon nu hitta mig en annan telefon? Eller kan jag fortsätta känna mig stolt över Finland och behålla min fina Lumia?


 

Av varför inte - 2 september 2013 19:57

Ok visste redan från början att jag har skitdålig kondis men hallå....... 15 min på crosstrainern och jag är genomblöt av svett och benen känns som spaghetti. Får se hur pass mycket träningsvärk man har i morgon för då ska man ställa sig på den igen för nya 15 min.

Tror 15 min/dag första tiden är lagen med tanke på hur jag kände mig. Håller mig till det och ökar sakta på minutrarna.

Ett stort glas vatten och en banan som återhämtning kändes helt underbart.


Ja nu har jag och min nya bästis börjat lära känna varandra och hoppas vänskapen blir lång......

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards