one-life-to-waste

Alla inlägg under september 2015

Av varför inte - 4 september 2015 12:11

En Just nu-nyhet på Expressen: Prinsessan Madeleine har lämnat in anmälan om flytt till Storbritannien. Men herregud. Är det en nyhet? Vem bryr sig vart hon bor, med vem hon bor osv. Måste man skriva om det? Men visst vill väl svenska folket veta att hon nu flyttar utomlands för att bosätta sig i England för skattebetalarnas pengar. Pengar som skulle kunna gå till bättre behövande, som t ex miljontals människor som inte har något hem, kläder, mat eller trygghet. Men en prinsessa som nu ska leva lyxliv i England måste ju uppmärksammas….. Herregud inte konstigt världen är på väg på helvetet med stormsteg.

Av varför inte - 4 september 2015 12:06

 Det skrivs om flyktingkatastrofen i Europa i spaltmetrar i alla tidningar. Det är viktiga nyheter och värd alla skriverier. När man sedan skrollar ner på Expressens hemsida, inte allt för långt ner, så kan man få läsa om Charlotte Perrellis smekmånad. Som om det är en viktig nyhet. Vem fan bryr sig vart Charlotte Perrelli och make nummer vad det nu blir (förmodligen ex-make om ett par år…) är i världen. Skiter fullständigt i rubriker som: Nödinköp på smekmånaden. Från Dubai till hemlig ö. Av principsjäl tänker jag inte klicka på dessa rubriker och ge henne den uppmärksam hon vill ha i pressen. Att jag skriver om henne här är för att ventilera och för att uppmärksamma hur fel nyhetsflödet är i dagens värld. När en ”kändis” får nästan lika mycket uppmärksamhet på Expressens sida som en mänsklig katastrof. Men så länge fru Perrelli-Jensen är nöjd så är väl hela världen nöjd?????

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards