one-life-to-waste

Alla inlägg under maj 2012

Av varför inte - 3 maj 2012 20:10

Tomat så klart och gurka.... men vad mer? Lök kanske? Morötter så klart. Sockerbönor jaiks..... Rödbetor nej tack. Gräslök kanske. Ska i helgen införskaffa mig lite tomatplantor och jordsäckar så jag kan sätta gurkfröna. Ska bli skönt att komma igång med odlingarna igen efter en lång vinter. För att inte glömma mina kära jordgubbar.......

Av varför inte - 3 maj 2012 13:35

Hur ska jag nu veta om det är klart eller inte...... Måste jag pallra mig dit och fråga? Gud vad jag hatar när folk inte ringer när dem lovat att göra det. Här sitter man hela dagen och väntar på att dem ska ringa. Vågar nästan inte gå på toaletten i fall telefonen skulle ringa (för vägrar ta med mig mobilen på toaletten, så viktigt är det inte).

Ingen har ringt..... och telefonen fungerar har kollat......

Av varför inte - 3 maj 2012 10:24

att när man lämnar in bilen på verkstan så har den fungerat hur bra som helst i flera dagar medan den för en vecka sedan inte fungerade alls?

Dem på verkstan måste tro att jag är en idiot som inte vet någonting om bilar (vilket jag inte heller gör) som lämnar in en helt fullt fungerande bil.

Undra om jag kan skicka någon annan att hämta den i eftermiddag så jag slipper visa mig där... eller också så ska jag väl bjuda dem på ett gott skratt. Det blev ju i alla fall en lätt lagning för den mekaniker som öppnade huven.

Lätt förtjänade pengar för honom...så grattis.


Hans arbetsuppgift idag:

Starta bilen - check

Öppna huven - check

Lysa med ficklampa på motorn - check

Knacka lite på valfria delar - check

Kanske kolla oljan - check

Stänga huven - check

Klia sig lite på huvudet och sedan inse att det är ju inget fel - check

Av varför inte - 2 maj 2012 19:56

eller ens trodde man behövde göra.

Jag smörjde mina öron...... Har du gjort det någon gång?

Det har inte jag gjort men har tydligen fått soleksem på öronmusslorna och det KLIAR och då var jag tvungen att smörja med kortisonkräm.

Har ju detta förbannade soleksem på dem mest konstiga ställen. Har dock aldrig haft på öronen tidigare så tydligen hittar den på nya ställen varje år.

Ska bli intressant och se vart det hamnar nästa år. Har ännu inte haft det på ögonlocken och kan tänka mig att det är rätt besvärligt. Ska dock inte ropa hej ännu då våren ännu bara har börjat och solen inte hunnit skada min tydligen känsliga hud.

Av varför inte - 1 maj 2012 21:05

Ikväll börjar sååå äntligen nya säsongen av Dödlig fångst på Discovery och min favoritfiskare Edgar Hansen är tillbaka på Northwestern. Nu är allt som det ska igen....nästan. Dock ingen Cornelia Marie i år.

Tv
Av varför inte - 1 maj 2012 19:57

andra blir bruna i solen eller kanske lite röda om dem legat för länge. Själv blir jag rödprickig......och det kliar. Solen och jag kom visst inte överens i år heller. Han har visst bestämt sig för att hata mig ,.... men om det är så han vill ha det. Bring it on...... Tänker inte hålla mig borta från solen bara för att jag kliar och är rödprickig. Jag får väl helt enkelt ta på mig heltäckande kläder när jag ska vistas ute inte mer med det........

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards