one-life-to-waste

Alla inlägg under maj 2013

Av varför inte - 8 maj 2013 14:50

Det är väl en självklarhet att man ska vara ledig på en klämfredag eller???? Så klart man ska vara ledig och hemma med sitt barn eller??? Undrar om det är därför folk skaffar sig ungar, för att vara lediga när man vill då man har en anledning.

Hur vore det att låta alla som INTE har barn vara lediga för vi har fått jobba arslet av oss pga allas ledigheter!!!!!!!!!!

Av varför inte - 8 maj 2013 07:51

Känner mig ovanligt ledsen och gråtfärdig idag. Kanske har det att göra med att det snart är helg eller att jag bara inte riktigt är i balans just nu.

Deppar för att jag INTE gått ner något i vikt den senaste veckan. Trodde inte det kunde göra mig så ledsen som jag tydligen blev. Varför i h*lvete går jag inte ner mer? Äter som en mus, gör en jävla massa situps med helvetes makabären varje dag. Visserligen är det väl bra för kroppen att det stannat av lite för 17 kg på åtta månader är kanske lite väl mycket. Men det känns sååå skönt när vågen visar att man gått ner kilo efter kilo. Så när den nu börjar visa samma siffra vecka efter vecka så blir man ledsen och känner att man inte orkar fortsätta. Fast för mig känns det nu att jag ska jävlar mig inte ge mig. Jag ska fixa 20 kg före semestern om det så tar död på mig (ok lite extremt men....). Har som mål att ha gått ner 15 kg till jul.


Det är väl bara att bita ihop och ta ännu hårdare tag.

Av varför inte - 6 maj 2013 20:41

Undrar om det krävs att man blir allvarligt sjuk eller är med om något annat livsomvälvande innan man tar sig i kragen och gör något åt sin situation.

Att jag inte kan "växa" upp så pass att jag inser att jag endast kan skylla mig själv och ingen annan. Att det bara är jag som kan göra något åt det hela. Varför har jag förstått det men gör ändå inget åt det. Vad fan är det för fel på mig? Är en fegis, där har ni svaret. Vågar inte göra några större förändringar för då tappar jag kontrollen över min ensamhet och mitt patetiska liv. Gud bevare om jag gör något som gör mig lycklig.


Ett problem är nog att jag inte kan med säkerhet säga att jag kommer att bli lycklig om jag gör vissa val. När inga garantier finns varför chansa. Livet kan ju bli värre. Killen man är intresserad av kanske är en våldsam kvinnohatare eller ännu värre. Du skulle jag sitta här och önska att jag aldrig träffat karln.


Nä tar inte chansen för att jag är en fegis.

Av varför inte - 6 maj 2013 20:30

Ibland känner jag att livet rinner mellan mina fingrar och att jag inte åstadkommit någonting. Ska jag vara ärlig så har jag inte gjort det heller. Under mina snart 40 åren (ok ett par år till) så jag har inte gjort någonting som jag anser mig själv vara stolt över. Jag efterlämnar ingenting till denna värld värt att lämna. Ingen kommer att sakna mig nämnvärt den dagen jag somnar för gott. Ingen kommer att säga: Hon är saknad. Ingen saknar mig när jag är i livet och ingen saknar mig när jag är död. Bara att inse det.


Det gör mig ledsen, vetskapen om detta.  Det är tyvärr inte så mycket jag kan göra åt saken. Det är som det är. Jag är den jag är. Ingen speciell, ingen som någon kommer att sakna.  Ingen som gjort sig något märke på denna jord.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards