one-life-to-waste

Alla inlägg den 10 maj 2013

Av varför inte - 10 maj 2013 09:19

Enligt uppgift drack vikingarna något som kan liknas vid dagens filmjölk. Ja man kan ju inte åka ut i världen härjandes och plundrandes på en tom mage. Det sägs ju att frukosten är dagens viktigaste mål. Att t om vikingarna fattade det säger en hel del om deras intelligens.


Detta med filmjölken kan förklara varför vikingarna ”försvann”. Alla säger ju att filmjölk ska var bra för magen. Efter att deras magknip lagt sig efter all filmjölk så hade dem ingen anledning att skrika och härja utan kunde i lugn och ro sitta och filosofera på sina stenar och tänka: Livet är bra underbart ändå.


Nu var jag nog inte så värst vaken på historielektionerna för att komma ihåg vad egentligen hände med vikingarna men min teori kan ju inte vara allt för dum i alla fall, eller?


Av varför inte - 10 maj 2013 09:01

Är det någon annan som tycker att dessa förbannade klämdagar borde förbjudas? Helt onödiga och bara ett sätt för arbetsgivarna att få sina anställda att ta ut semesterdagar. Men jag är en av förmodligen få idag som biter ihop och sitter på jobbet och försöker göra nytta. Ärligt talat gör jag nog mer onytta än nytta idag då sömnen inte riktigt kom till mig i natt. Att gå och lägga sig vid kl 22 efter att ha haft sovmorgon på morgonen är ingen lyckad kombination visade sig. Tittade på klockan sista gången kl 02:45 alltså tre timmar innan klockan ringde. Sen vaknade jag en halvtimme innan klockan och då kändes det onödigt att ens försöka sova dem sista minuterarna. Så ni kan ju bara gissa er till hur jädra trött man är nu. Seg i huvudet och det enda min hjärna vill är att släcka ner och ta helg. Men har många, många timmar kvar tills man får göra det så det är bara att ta sig en kopp kaffe och hoppas att man vaknar till. Detta kommer dock inte att hända men man kan ju hoppas…….


Faktiskt så har jag inget emot att jobba. Bättre det än att sitta ensam hemma och vänta på att det ska bli måndag igen. I en perfekt värld bestod veckan inte alls av några helgdagar. Varför måste man ha helg för egentligen. Man blir bara slö och måndagar är man så trött och önskar att det vore fredag igen. För att slippa detta ta bort lördag och söndag. Nu för tiden behövs inga vilodagar då man sällan ändå använder dessa dagar till just det.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards