one-life-to-waste

Alla inlägg den 23 december 2015

Av varför inte - 23 december 2015 12:50

Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden.


Låt dock aldrig min sinnesro bli så total att den släcker min indignation över det som är fel, vrångt och orätt. Att tårarna slutar rinna nerför mina kinder och vreden slocknar i mitt bröst.


Låt mig aldrig misströsta om möjligheten att nå en förändring bara för att det som är fel är lag och normalt, att det som är vrångt och orätt har historia. Och låt mig aldrig tvivla på förståndet bara för att jag är i minoritet. Varje ny tanke startar alltid hos en ensam.


___________________________________________________________________________________


God, grant me the serenity to accept the thingsI cannot change,

Courage to change thethings I can, and thewisdom to know the difference.
Living one day at a time;Enjoying one moment at a time;Accepting hardship as the pathway to peace.
Taking, as He did,this sinful world as it is,not as I would have it.
Trusting that He will makeall things right if Isurrender to His Will;
That I may be reasonably happyin this life, and supremely happywith Him forever in the next.

____________________________________________________________________________________


Ps! Är egentligen emot allt som hänvisar till att det ska finnas en gud men tanken på bönen känns varm och helande. Sen att gud inte finns behöver man inte tänka så mycket på.


Av varför inte - 23 december 2015 12:47

Tyvärr verkar julhelgen för många vara ett tillfälle att festa loss och dricka sig berusade oavsett om man har barn eller inte. Tyvärr ser många detta som en självklarhet då det ju är jul. Tyvärr tänker många av dessa människor inte på barnen som är dom som blir lidande när ens föräldrar inte är ”närvarande” vid en helg som egentligen är tillägnad just barnen. Detta ska vara en glädjens helg för barnen men då föräldrarna istället tycker att man ska dricka sig redlösa, härja och gapa så tänker jag skicka en speciell tanke till alla dessa barn och försöka trösta er med att en dag är ni vuxna, då kan ni låta era gamla och skröpliga föräldrar fira sina julafton i ensamhet. En liten tröstande tanke under en allt för mörk tid för många……..

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards