one-life-to-waste

Alla inlägg den 30 april 2014

Av varför inte - 30 april 2014 14:38

Har menssmärtor som tusentals andra kvinnor i detta land och för den delen världen har. Varje månad under ett par tre dagar ligger man dubbelvikt pga smärta och lindring infinner sig i form av ett litet piller som tidigare hade en liten jobb blåvita man som maskot.

Nu är inte denna tablett världens billigaste tablett med tanke på att den största förpackningen är på 30 tabletter och dom har man snart knaprat i sig om man ska lyckas hålla sig smärtfri.


Tänkte den här gången köpa en tablett som innehåller precis samma substans men som var ungefär 20 kr billigare. Problemet med denna tablett är att DEN INTE HJÄLPER MOT MENSSMÄRTORNA!!!!

Hur i HELVETE kan det komma sig? Misstänker som jag länge gjort att företaget som tillverkar tabletten som hjälper mot menssmärtorna har något annat ämne i tabletten som tar bort mensvärken men tyvärr inte hjälper mot t ex huvudvärk (har ingen som helst effekt mot huvudvärk, inte ens en susning….).


Nu hjälper inte tabletten mot huvudvärk någonting mot menssmärtorna vilket jag också tycker är konstigt. Smärtmedicin som smärtmedicin men tydligen är dom flesta tabletter tillverkade för att hjälpa specifika symtom, allt för att göra det svårare för oss konsumenter.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards