one-life-to-waste

Alla inlägg under oktober 2014

Av varför inte - 3 oktober 2014 13:00

Detta är en fråga jag ställer mig nästan dagligen. Varför undrar nog många (så även jag vid tillfällen) och det pga att jag nästan dagligen får små inblickar i vad som driver män.


Hittills har dock inte varit några positiva saker. Tydligen tänker männen en hel del med sin, ja låt oss kalla den för petterniklas. Att man dessutom är lite oförskämda och inte alls skäms över att fråga rätt personliga frågor angående just hans petterniklas och vad man kan göra med den verkar inte heller vara något större problem för män. Tror visserligen inte att alla män på denna planet går runt och låter petterniklas göra alla besluten men tillräckligt många för att jag ska börja känna mig obekväm med det faktum att jag faktiskt är intresserad av just männen.


Att det tar längre tid för män att bli vuxna är ju inget nytt. Detta har jag också fått erfara den här veckan. Att bete sig om fjortisar och lämna anonyma lappar med sarkastiska meddelande verkar vara något dessa fjortisar tycker är kul.

Personligen blir jag lite rädd och tar illa vid mig när jag får dessa lappar. Jag kan ju inte veta vem som lämnat den och vad han vill med den. Hur vet jag nu att det är en han? Är 99,99 % säker på att det är en han pga bakgrunden till denna lapp.


Om man nu ska lämna en informativ lapp lämnar man ett namn så att jag har en chans att leta reda på personen i fråga och få reda på vad han egentligen ville med lappen. Men feghet är också något som många män har som egenskap. Det är skitkul att jävlas, helst inför sina kompisar som jag misstänker att detta stolpskott gjort. Men att ta ansvar för sin handling och det faktum att man kanske har sårat någon verkar inte vara en egenskap som män har.


Nu drar jag alla över en och samma kam men det gör jag bara för att jag inte har träffat på någon som bevisar att jag har fel.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards