one-life-to-waste

Alla inlägg under augusti 2013

Av varför inte - 29 augusti 2013 12:19

Så har man lyckats gå ner 20 kg på ett år. Inte lika mycket som jag förväntat mig så är lite smått besviken. Men nu startar jag en ny fas i mitt "nya" liv. Crosstrainer-fasen. Nu fan i mig ska det tränas. Har nu lyckats få lite bättre kondis med 20 tappade kilon så nu borde man klara av att ställa sig på en träningsmaskin och inte tokstörta efter 5 min. Så nu på måndag gäller det. Nya fasen i mitt ännu nyare liv. Nu gäller det att tappa 30 kg under kommande år och det ska gå om jag så ska bosätta mig på crosstrainern..........


Av varför inte - 26 augusti 2013 15:01

Nästa stora stjärna som kommer att åka dit för drog- och alkoholberoende tippar jag vara Miley Cyrus. Jag kan förstå att hon vill slå sig fri från ”Disney good girl”-genre men det blir bara så enormt pinsamt. Tro mig, snart får vi läsa om nästa kändis psykbryt från ms Cyrus.

Av varför inte - 26 augusti 2013 14:55

Enligt US Magazine:

When Styles and his One Direction bandmates presented an award onstage, Taylor Swift sitting with BFF Selena Gomez was filmed mouthing "shut the f--- up!" in the audience. Swift previously mocked Styles by speaking in a British accent during her "We Are Never Ever Getting Back Together" performance at the Grammy Awards in February 2013.


Taylor Swift kanske skulle sluta dejta allt som rör sig så skulle hon slippa “träffa på” sina ex överallt. Den tjejen är något av en ”maneater” och hon kommer inte sluta förrän hon dejtat varje ung kille i musik/filmbranschen. Men så behöver hon ju lite material till sina urusla låttexter.

Det man får tänka på är att hon är ung, hon vet inte bättre. Hon har inte lärt sig hyfs då hennes enorma ego lever sitt eget liv.

Av varför inte - 20 augusti 2013 20:11

Måste börja inse att hans tid är förbi. Han har levt ett långt och bra liv men nu börjar åldern visa sitt rätta jag. Han har senaste dagarna inte mått så bra och i morgon har jag bestämt mig för att få hans dom. Har dock redan börjat inse att livet utan honom kommer att vara tomt. Min ängel. Min gosiga ängel...... Kommer att sakna dig mer än du anar.

Av varför inte - 16 augusti 2013 14:47

Det är ju orättvist att världens största åldersskillnaden mellan en far och hans barn är 96 år. VA FAN! Det betyder att män inte behöver ha så jävla bråttom med att sowing the seeds of love.


Livet är inte alltid rättvist det har jag ju insett för länge sedan men att en man närmare 100 år fortfarande kan få till ett barn visar ju att Gud måste vara en man. Varför skulle en kvinna tillåta en sådan sak? Jag skulle spy om jag blev uppraggad av en 100 åring och för att inte tala om vad jag skulle känna om jag hamnade i säng med honom. Där skulle det då definitivt inte bli några barn gjorda……

Av varför inte - 16 augusti 2013 14:39

Idag upptäckte jag att jag kan känna någonting. Blev förvånad men även otroligt lättad då jag börjat bli smått rädd för att jag kanske inte kan känna någonting och att mitt hjärta verkligen är av is.


Hade en lugn stund på dagen och bestämde mig för att lyssna på Kristian Gidlunds sommarprogram från i somras och då brast det. Har läst hans blogg och även hans bok men kände inget speciellt. När jag satt och lyssnade på hans ord så upptäckte jag att tårarna rullade ner för kinderna.

Insåg att vilka problem jag än kan ha så är dessa obefintliga jämfört med vad han går igenom och vad hans närstående upplever och kommer att få uppleva.


Förstår inte varför just hans historia får mig att reagera. Han är inte den första och inte heller den sista som går detta öde till mötes men hans ord har av någon anledning berört mig starkt, speciellt då jag hörde dessa komma från hans mun.


Är dock lättad att jag känner någonting. Detta innebär att det finns hopp för mig. Att jag kanske en dag kan lätta på muren och släppa in någon. Kanske även jag en dag kan få känna glädje, sorg och t om förtvivlan och visa känslorna som en normal människa istället för att hålla allt instängt som en tidsinställd bomb.

Kanske Kristians öde får mitt öde att se ljusare ut om än kanske inte ljust.


Finner dock inga ord för vad jag känner när jag läser Kristians blogg. Kan inte få fram det jag verkligen känner utan att få det att låta löjligt och tillgjort. Men jag känner någonting, någonting jobbigt och ångestfyllt. Känner mig maktlös av olika anledningar och det är bara en bråkdel av vad han måste känna just nu.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards