one-life-to-waste

Alla inlägg under maj 2016

Av varför inte - 10 maj 2016 11:40

När min gamla klocka stannade (dock pga att batteriet tog slut..) så bestämde jag mig för att investera i en ny klocka istället för att byta batteri. Visst hade det varit mer ekonomiskt att betala 80 kr för ett batteribyte men ibland ska man unna sig själv. Började leta efter en klocka och efter ett par dagars sökande hittade jag en som jag ville ha. Hade tänkt spendera en ordentlig summa för att få en fin klocka, en som jag skulle kunna ha i många år. Den jag hittade kostade 298 kr. Allt fint behöver inte alltid vara dyrt visar det sig. Nu sitter klockan på armen och är så här långt nöjd. Det enda problemet var att korta ner armbandet då den var för tok för stor för mina fjuttiga handleder.


Efter att ha försökt med nål, en stiftpenna och våld fick jag slutligen bort piggarna som håller fast länkarna tack vara en tjockare nål avsedd för anslagstavlor och hammare. Men detta efter att stiftpennan med kraft skrapat bort si så där 3 cm hud från pekfingret och nålen åkt in halvvägs i tummen. Var nära att skita i allt och skicka tillbaka klockan men hammaren gjorde susen. Vet inte om man ska behöva använda hammare i sådana här lägen men det fungerade ju…… Så nu sitter min 300 kr klocka som smäck på handleden….

Av varför inte - 3 maj 2016 11:46

F rom idag 2016-05-03 kl 11:45 stänger jag av mina känslor. Känner ingenting, bryr mig inte längre. Detta för att jag ska orka ta mig igenom livet någorlunda vettig och någorlunda sund.

Orsakerna till detta är många, allt för många och för att orka med allt måste jag göra detta.



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
 Mina djupa och intensiva ögon
 Min lagom stora näsa
 Mitt"inte alltid på min sida" hår
 Min rumpa
 Mina snygga, långa ben
 Att jag är en sådan underbar person
 Mitt vackra leende
 Allt så klart!!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards